תרז ראקן – מאת אמיל זולא – מחזור 2012

הסטודיו למשחק מיסודו של יורם לוינשטיין גאה להציג:

תקציר:

הסטודיו למשחק מיסודו של יורם לוינשטיין גאה להציג בבכורה ישראלית את המחזה תרז ראקן מאת אמיל זולא, גדול הסופרים והמחזאים הצרפתיים ובבימויה של איה קפלן. הצגת הבכורה ב 19.5.

הסטודיו הציב לעצמו ולתלמידיו כאתגר להתמודד עם רפרטואר הצגות שנה ג' עשיר במחזאות עכשווית וקלאסית, כזאת שהתיאטרון הרפרטוארי והמסחרי ממעט להעלות, מסיבותיו הוא.

המחזה תרז ראקן, מתווסף לשורה ארוכה ומכובדת של בכורות ישראליות שהועלו בסטודיו לאורך השנים כגון: "עמל, אהבה לשווא" של שייקספיר, "משחק הוויברטור" מאת שרה רוהל, "דונה פלור" יואב שוטן ועירד רובינשטיין ועוד, רבים מהם הפכו להצלחה ואף עלו מאוחר יותר בפסטיבלים שונים. המחזות שנבחרים הם לרוב אבני דרך בתחומם – מחזות אשר פרצו גבולות, ודיברו על נושאים שהיו עד לאותו הרגע "טאבו" והם מספקים הזדמנות נדירה לקהל הישראלי לצפות במחזות איכותיים וחשובים.

במרכז המחזה סיפורם של תרז, נערה יתומה שנאלצה להתחתן עם דודנה קאמיל, ושל לוראן, צייר איתו היא בוגדת בבעלה. הזוג הנואף הורג את קאמיל וממשיך לגור עם אמו תוך התמודדות עם רגשי האשם. המחזה מנסה להתחקות אחר נפשותיהם של גיבוריו והשיבושים המוחיים הנגרמים מהתקפי העצבים שלהם ומשולש האהבים הסודי והמסוכן מביא לתוצאות הרסניות. כשתרז ראקן יצא לאור ב -1868 הוא חולל שערורייה גדולה כיוון שנראה היה שהמחזאי (הזכור לחלקנו בשל התנגדותו לאנטישמיות במשפט דרייפוס) מזדהה ואולי אף מצדיק את מעשה הניאוף והרצח שביצעו גיבוריו.

בתקופתנו, השטופה במחזאות צעירה ותוססת בה נפרצים תדיר כל טאבו אפשרי, קלאסיקה זו של אמיל זולא מעוררת השראה ומבהירה כי אומנם אין חדש תחת השמש וכל מה שנכתב היום, נכתב גם בעבר. אבל נדמה שמחזה זה הולך אף רחוק יותר מהמחזות של זמננו.

לטריילר ההצגה לחץ כאן >>


תמונות פייסבוק


הצגה ראשונה – 28.05.2012

מאת:
אמיל זולא
תרגום: עינת ברנובסקי
עיבוד ובימוי: איה קפלן
מוסיקה: טל בלכרוביץ
תפאורה ותלבושות: יהודית אהרון
תנועה: עמית זמיר

בהשתתפות שחקני שנה ג':
נתלי ברמן
הילה שלו
ענבל ניר
נתנאל אזולאי
אלכס קרול
דפי אלפרן
שיר קליפר
שהם שיינר
אביב קושניר

 

דילוג לתוכן