פולחן, עבודת קודש – מחזור 1997

הסטודיו למשחק מיסודו של יורם לוינשטיין גאה להציג:

תקציר:

pulhan

עוד לפניי שהיה תיאטרון, היה המעגל של הפולחן. כל מי שכנכס אל המעגל היה חלק מהפולחן. אח"כ נפרץ המעגל, וחלק מן הפולחנים היו לצופים. החלק השני נהפכו לשחקנים. ההצגה "עבודת קודש" היא אוסף של שמונה פולחנים שנבחרו על ידי תלמידי הכיתה. הבחירה לחזור לפולחן כנושא לעבודה נעשתה מתוך כוונה להתחבר לעוצמות הראשוניות הכרוכות בכל מעשה פולחני. הפלוחנים שנבחרו מייצגים קשת רחבה של תרבויות. יש בהם פולחנים דתיים מונותאיסטים (תיקון חצות יהודי, כניסה למנזר קתולי, ליל כלולות של זוג חרדי), פולחן פאגאני (כת שטן), פולחן יהודי-פאגאני (עלייה לקבר צדיקים), פולחן לאומי (יום הזיכרון) פולחן חברתי (מילת נשים בדוייות) ופולחן אישיות ( הערצת כוכבת טלויזיה).
השחקנים ערכו תחקיר מקיף שכלל ראיונות, פגישות ואיסוף חומרים. חומרים אלו הובאו לכיתה והיוו את הבסיס לתחילת העבודה. בחלק מן הקטעים עשינו שימוש בטקסטים הקיימים, בחלק האחר כתבנו טקסטים חדשים ואילו בחלק נוסף אין טקסטים כלל – רק פעולות.
שמונת הקטעים אינם סצנות במובן המלא של המילה, כיוון שלא חלים עליהן החוקים הדרמטיים המקובלים, אלא החוקים הפרימיים של כל פולחן ופולחן. ניסינו לייצור ולהביא, ללא אקספוזיציות והסברים אלא דרך המעשה הפולחני, את עולמו של האדם המבצע את הפולחן. במהלך העבודה נוצרו הקשרים חדשים ומעניינים בין הפולחנים השונים.


תמונות פייסבוק


בימוי ועיבוד: אילן חצור
תפאורה ותלבושות: גבי פלט-בירון
תאורה: אמיר ברנר
מוסיקה: טל רוזנפלד ואיציק נחום

בהשתתפות שחקני שנה ג':
רביטל צימרינג
סיגל ברייזבלט
שרון עמיר
ריק אדרם
מוטי עם-שלם
זיו מיטל
מאיה לאוב
דולי קידר
ששי סמוכה
אפרת רייטן
אירית סוקי
זיו מיטל  

 

דילוג לתוכן