עד ראיה – מאת יהושע סובול – מחזור 2013

הסטודיו למשחק מיסודו של יורם לוינשטיין גאה להציג:

תקציר:

פלייר

עד ראיה
מחזה מאת יהושע סובול
בימוי: חגית רכבי – ניקוליבסקי

מצפון, מוסר, קונפורמיזם וסרבנות, אותן סוגיות רגישות המעסיקות את החברה הישראלית עומדות במרכזו של המחזה המופתי מאת יהושע סובול.

המחזה אשר יעלה בסטודיו בין 17.8-31.8 בבימויה של חגית רכבי- ניקולבסקי מבוסס על סיפורו האמיתי של האזרח האוסטרי פרנץ יגרשטטר, מכונאי אוסטרי קתולי, נשוי ואב לשתי בנות, שנידון למוות על סירובו להתגייס לוורמכט והפך לסמל הסרבנות באוסטריה הכבושה ולדוגמא לאומץ לב יוצא דופן.
בעת שהוא יושב בתא הנידונים למוות בכלא הצבאי בברלין ומחכה לביצוע גזר הדין, ניתנת לו ורק לו האפשרות להתחרט וללבוש מדים.
השופטים, אהובתו לשעבר, הפסיכיאטרית הצבאית, סוהר בית הכלא, הכומר וחבריו – כולם מנסים לשכנע אותו להתפשר. גם הגעגועים לאשתו האהובה, פרנקה, ולבתו מריה כמעט ומכריעים אותו.
הדילמות המוסריות שלו כאדם וכאזרח, והסירוב להיהפך לחלק מהמשטר הנאצי הרצחני, לא מאפשרות לו להתפשר ומובילות אותו לסוף הבלתי נמנע.
המחזה אשר עלה לראשונה בתיאטרון הקאמרי, ופרסם את איתי טיראן (ששיחק את דמותו של פרנץ) הוכתר ע"י המבקרים כאחד המחזות האיכותיים והחשובים של התקופה. בהפקה של הסטודיו יגלם את דמותו של פרנץ שחקן שנה ג' אימרי ביטון.

"שלום יורם, אתמול היתה לי חוויה משמחת, לראות מחזה טוב , בבימוי מצוין ומשחק משובח , אחד מבין בודדים מעניינים , בשנה האחרונה, שווה ערך ויותר לכל תיאטרון ותיק ומקצועי. ואני שמחה לכתוב לך זאת, כיון שראיתי את המחזה לפני שנים בקאמרי והוא היה אפור, חד גווני ואולי אפילו משעמם, והנה , בזכות הבימוי של חגית, שהוא מפורט, מגוון ומפרש עד לפרטי פרטים וגוונים, הופתעתי מהמחזה שכאילו צמח והתפתח, (יתכן שגם סובול עשה שינויים), בזכות עבודתה עם השחקנים, היה גם אמין וגם מרגש ונולדה הצגה שראויה להיות מוצגת על כל במה מקצועית , בכבוד ובעניין. אני מקווה שהיא תומשך ולך, כל הכבוד על הבחירה והתוצאה. שנה טובה וכל טוב."
– פנינה גרי.

ראיון עם אימרי ביטון בידיעות הדרום >>

ביקורת באתר הבמה – צבי גורן >>

המלצה בכלכליסט >>

ביקורת ב – TheMarker Cafe >>


עמוד פייסבוקתמונות פייסבוק


מאת: יהושע סובול
בימוי: חגית רכבי – ניקוליבסקי
תפאורה: דיתי אופק צרפתי
תלבושות: טל ברימר
מוסיקה: יובל מסנר
תנועה: עמית זמיר
תאורה: יעקב סליב

בהשתתפות שחקני שנה ג':
אימרי ביטון
אדריאנו חאובל
מור שרון
דורין קריו
אורטל בן שושן
אפרת בן יעקב- פלג
איתמר שקד
עידו לוסקי
שגיא הלפרין
תום גרציאני – תלמיד שנה א'

דילוג לתוכן