מתוך: מלאכים באמריקה
מאת: טוני קושניר
דמות: הרפר

איפה היית? איפה? כבר מאוחר. שרפתי את ארוחת הערב. לא את ארוחת הערב שלי. הארוחה שלי הייתה בסדר גמור. את הארוחה שלך. הכנסתי אותה לתנור, סובבתי את הכפתור למקסימום והסתכלתי איך היא הופכת לפחם. היא עדיין חמה. מאוד חמה. זה בטח לא טוב לחור באוזון תמיד חלמתי לראות את החור באוזון! עשרים קילומטר מעל הראש שלנו שכבה דקה של מולקולות חמצן תלת- אטומים, תוצר של הפוטוסינטזה, מה שמסביר את המשיכה הגדולה של צמחים אל האור, ואת הדחייה שלהם מקרניים כהות. מאה כדורים. אל תשנה את הנושא. לא. לא. אל תעשה את זה! אני… אני בסדר, הכדורים זה לא הבעיה, לא זאת הבעיה שלנו, אני רוצה לדעת איפה היית! אני רוצה לדעת מה קורה כאן! שלג! קרח! שלג! קרח! הרים של קרח! איפה אני? אני … אנטרקטיקה.. זאת אנטרקטיקה! איזה יופה! זה נהדר! מקלט קר לבני אדם שבורים. זה נפלא, כאן אין עצב, הדמעות קופאות כשאתה חוזר הביתה בלילות, הפנים שלך הם אף פעם לא בדיוק כמו שאני זוכרת אותם.

משהו בפנים שלך תמיד מפתיע אותי מחדש… יש משהו קר ונוקשה במבט שלך. אפילו הדרך שבה אתה נושם כשאתה ישן, נראים לי שונים. אתה מפחיד אותי. הסבירו היום ברדיו איך צריך למצוץ. אתה רוצה לנסות? אתה חושב שאתה היחיד ששונא סקס; גם אני שונאת; אני שונאת סקס איתך; אני שונאת; אני שמחה שאנחנו כבר לא עושים את זה יותר. זה כמו עונש. זה חטא וזה הורג את שנינו. אולי אני  בכל זאת זאת אעבור לאנטרקטיקה, אני אבנה שם עיר ענקית עם הרבה מצודות, שעשויות מעץ כהה וגגות ירוקים ושערים גבוהים שעשויים מעיגולי עץ מחודדים ומדורות שבוערות בכל פינת רחוב אני יכולה להשיג כאן כל מה שאני רוצה אולי אפילו חברה, מישהו שיש לו תשוקה\ משיכה אליי אסקימוסי. שיכל לדוג דרך הקרח אוכל. שיעזור לי לבנות איגלו.

יש לי משהו לשאול אותך. אתה הומו? כן? אם תנסה ללכת עכשיו אני אכניס את הארוחה שלך לתנור. וישרוף אותה ככה שכל הבניין יתמלא בעשן וכולם יחנקו. אני נשבעת לך באלוהים שאני יעשה את זה. עכשיו תענה לשאלה ששאלתי. אתה הומו? אני בהריון. התינוק שיוולד יהיה מכור לכדורים. באמת. סתם לא באמת. באמת. לא באמת, עכשיו לשנינו יש סוד.

 

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
* מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו.

דילוג לתוכן