מחזה: מה אכפת לציפור
מחזאי: חנוך לוין
דמות: שרת החוץ הישראלית

חיפוש זהות של שרת החוץ הישראלית
כבוד השגריר האמריקאי. זוכר אותי? לא? לא אומר לך כלום, ההופעה? התסרוקת? שרת החוץ הישראלית. שרת החוץ, כן. אם אני לא טועה. בכל אופן כשהצצתי בראי אצלך בפרוזדור ראיתי שרת חוץ. הישראלית, כן. אם אני לא טועה. זוכר? לא? אין דבר. אני פשוט לא נחרתת בזיכרון.
או שאולי אני מחליפה אותי עם מישהו אחר. זה בדיוק העניין שלשמו באתי אליך.
סליחה? מה? שאשב? אני? שאני אשב? מה פתאום? בנוכחותך? אתה מצחיק. בנוכחותך אני אשב? אני השתגעתי? מי אני שאשב בחדר שבו השגריר האמריקאי יושב? מי אני בכלל? לא, בבקשה ממך, אל תפציר בי כי אני..(יושבת).
סליחה? מה? מה אני רוצה? אני? רוצה? מה יש לי לרצות? מי אני שארצה? יש לי בכלל רצון? מה אני, השגריר האמריקאי? הנהג של השגריר האמריקאי?…
סליחה? מה? אז למה אני מחכה? מי מחכה? מה יש לי לחכות? יש לי לחכות למשהו? משהו עוד בכלל צפוי לי? יש לי עתיד? מי אי שאחכה? בשביל לחכות צריך שיהיה מי שיחכה.
ואני, מה אני? מי אני? יש לי עיינים? יש לי ידיים, אברים, ממדים, חושים, רגשות, תאוות? אם אתה דוקר אותי, אני שותתת דם? אם אתה מדגדג אותי, אי צוחקת? אם אתה מרעיל אותי, אני מתה? ואם אתה פוגע בי, אני נוקמת? אני לא נוקמת, אני רוקמת. רוקמת לך מתנה, כבוד השגריר, מפית קטנה לארוחת בוקר במיטה- ממילא מה יש לי לעשות במשרד- ועכשיו אם תסלח לי, אני רצה לגמור אותה.. (בדרך החוצה) לגמור? אני? מי אני שאגמור? מי אני..(יוצאת וחוזרת שוב כעבור שניה עם המפית הרקומה)
כבוד השגריר. כבוד השגריר האמריקאי. זוכר? שוב אני. זוכר? לא? המפית? לא? שרת החוץ הישראלית. כן. לא? טוב, לא חשוב. סליחה? רקדנית? למה? לא אני לא רקדנית אני אמרתי רק.. מה? כן. טוב, אני יודעת קצת לרקוד אם אתה דווקא…מה? לא, לא אני בהחלט רוקדת. (מוזיקת פולקלור, רוקדת קצת) סליחה? לא, אני לא השתתפתי בלהקת הפולקלור. לא. סליחה? האמא של מי? לא, אני לא האמא של יהודה וייס. אני…מי? וייס הרוקח? למה? סליחה? אמצעי מניעה? מי? אי לא מוכרת שום..סליחה? בבקשה. איזה סוג? יבש או משומן? כמה חפיסות? שש? מה? שעונים? איזה שעונים? סליחה? כן, למה לא. אלקטרוני? זהב? שיהיה זהב. אני…מה? שיני זהב? אין שיני זהב? לא, אני לא דוקטור אייזנצוייג..סליחה? אני? באמת? טוב, אם אתה רוצה. כן, מקבלת בין ארבע לשבע. סליחה? מקבלת. כן. גם שם. כן, ז'ורז'ט. (יוצאת, חוזרת כעבור שניה)
כבוד השגריר. כבוד השגריר האמריקאי זוכר אותי? (בלאק).

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד
* מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו

 

דילוג לתוכן