דמות: מריה קאלאס
מחזה: מאסטר קלאס
מאת: טרנס מק׳נלי
תרגום: רבקה משולח

זה הכיסא שלי? אני לא רואה כרית. ביקשתי כרית. מי פה אחראי על התאורה? אפשר בבקשה לכבות אור אולם? זה ממש נורא. אי אפשר לעבוד בתנאים כאלה. תודה.
allora אני לא יודעת למה אתם מצפים. מה אמרו לכם? אני מקווה שאתם לא מצפים שאני אשיר. באנו לעבוד. זה שיעור. זה מאסטר קלאס. לשיר אופרה זה עסק רציני. עכשיו כמה כללי עבודה- אין מחיאות כפיים, אין צילומים, ואין לבקש חתימות. באתם הנה בשביל להתרשם מהתלמידים, לא ממני.
. alorra, בואו נתחיל. איפה התלמידה הראשונה?
avanti חמודה avanti למה את עומדת שמה? את מתרגשת? לחוצה? לא? את צריכה להיות מאוד לחוצה. כל האנשים האלה שמסתכלים עליך, מחכים לשמוע איך את נשמעת, מוכנים לשפוט אותך, להפשיט אותך. אני הייתי מתה מפחד. זו בדיחה אני מתבדחת.
איך קוראים לך?
סופי? בסדר סופי. טוב, אז מה את הולכת לשיר לנו סופי? ave maria? כל הכבוד לאומץ שלך. אם זה מה שאת רוצה, מצידי, תקבלי מה שמגיע לך. per piacere תתחילי. stop! …סופי…אני מצטערת שאני עושה לך את זה אבל איזה טעם יש להמשיך אם כבר מהתחלה הכל לא נכון? אה? את לא מקשיבה למוסיקה. תני לה למלא אותך. תקשיבי ואז תדעי על מה מדברת התפילה הזאת. כשאני שרתי כולם הבינו על מה אני מדברת. הם רק לא רצו להקשיב. אבל זה כבר סיפור אחר.
per piacere מהתחלה. stop .no no no!
כרמן. סופי.
אנחנו לא מחפשים כאן צליל. כל אחד יכול להפיק צליל. מחפשים כאן רגש. מחפשים כאב חד. מחפשים אובדן. את מבינה אובדן?? את לא מבינה או שאת לא רוצה להבין? בשבילך זה הכל בכאילו אה? אני לא רוצה שתעשי בכאילו. את לא מספיק טובה בשביל כאילו. דמעות לא יעזרו לך חמודה. לא בתיאטרון, לא בחיים. ובטח שלא איתי. את אף אחד לא מעניין כמה לילות נרדמתי בבכי. לאף אחד לא מזיז הכר הרטוב שלך. למה שזה יזיז? אני יודעת שכולם יושבים שם בחושך. האויבים שלי. האמא שלי. האחות שלי. הזמרים האחרים. מחכים. מחכים לי בפינה. אני לא מפחדת. אני שמחה להתמודדות הזאת. ״השירה שלה זה הפקרות״ הם אומרים. ״לפי הגיל הוא יכול להיות האבא שלה״. הם כותבים ״עם תחת כזה מי היה לוקח אותה, שתגיד תודה. מופקרת"…כן אני מופקרת, ועוד איך מופקרת! אני יודעת מה שהם אומרים. לא אכפת לי. אני יודעת מה אני רוצה. ואני גם יודעת איך לעשות את זה….״אווה מריה…."
עכשיו נעשה הפסקה. ושמישהו ינקה פה.

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
* מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו

דילוג לתוכן