יונים, חרשים – דלתות אנושיות

תלמידי סטודיו יורם לוינשטיין והבמאי רועי מליח רשף במרוץ מטורף של סיטואציות אבסורדיות


צילום: רדי רובינשטיין

שרביט הקסמים של רועי מליח-רשף
המחזאי הגרמני דויד גיסלמן זוכה אצלנו להפקות הראויות לקומדיות השחורות שהוא מתמחה בהן …. “מר קולפרט" שלו מ-2000 הועלה בשנה שעברה ב"תמונע" ועתה מעלה הסטודיו של יורם לוינשטיין את "יונים, חרשים" מ-2009 לשמחת צחוקו של הקהל המצטופף באולם.

רועי מליח-רשף …בסיוע ניב מנור שעיצב תפאורת דלתות מתנייעות המופעלות בהתאמה מוחלטת לדרך הכתיבה, בתוך מסגרת סלונית יפה, הפעיל את צוות השחקנים הצעירים הן בעיצוב הדמויות שהם מגלמים ובמיוחד במיצוי מושלם של תנועה (בייעוץ מהוקצע של עמית זמיר) ושל תזמון מדויק, שהופכים אותם לדלתות אנושיות, נפתחות ונסגרות, נטרקות או מסתירות. אם הקבוצה הזאת תדע לשמור על מה שהשיגה כאן צפויים לנו ביצועי פארסה מרתקים בתיאטרון המקצועי, כאשר ייקלטו במסגרותיו.

את התפקיד ה"דרמטי" של העלילה נושא ברצינות גמורה ומצחיקה מאיר טולדנו, אך הישגו המיוחד מתברר בהמשך כשהוא מגלם את פרנסוא… איתי רויטברג מעולה כבנו שמתפקד מצוין על פי כל כללי השבץ-נא… שני קליין מהווה עזר כנגד מוצקה עם נקודות תורפה משעשעות.

אוהד טויזר ויעל וקשטיין כבני הזוג פוס מפגינים וירטואוזיות של נוירוטיות ושאר מרעין בישין, הוא בהתפתלויות של פחד והיא בהתפרצויות קצרצרות כמכות ברק. מיטל גל סוויסה מתכתית כמזכירה שהיא הסיוט של כל הנהלה, שידה … דנה מיינרט מרעננת את המצב כטכנאית הכספות שתופסת עמדה מכריעה במתרחש. ואחרון חביב, גנב מושלם, תום חגי כפסיכיאטר שאינו יודע באיזו דלת נכנס ומי יוצאת ממנה.

את ההצגה המוטרפת האיר כהלכה אורי מורג והלבישה בחיוך ענבל ליבליך. והשחקנים הצעירים, תחת שרביט הקסמים של רועי מליח-רשף, יוצרים להיט כדאי לצפייה.

צבי גורן – אתר הבמה, 20/04/2011

דילוג לתוכן