יאסו, אריס

סיפור אהבתם הסוערת של אריס סאן ועליזה עזיקרי יעמוד במרכז המחזמר "סיגל" , שמביים צדי צרפתי ויעלה בתיאטרון הבימה.

גם לתיאטרון הלאומי הבימה יהיה בקרוב גיבור ים תיכוני נוצץ במיוחד- אריס סאן, שסיפור חייו הסוער ושיריו פירנסו את התרבות והפולקלור הישראלים גם שנים לא מעטות לאחר מותו. "סיגל" , שכתב המחזאי והמתרגם שלומה מושקוביץ ("שבוע", "כוכב יאיר") ויביים צדי צרפתי, בהשראת סיפור אהבתו לזמרת עליזה עזיקרי, מגולל את סיפור חייו של אריס סאן, שנולד ב-1940 בקלמנטה שביוון למשפחה יוונית אורתודוקסית והוטבל בשם אריסטידיס סאיסאנס.

כשהיה בן שמונה עבר עם משפחתו לאתונה, שם השלים את לימודיו בבית ספר עממי. כשהיה בן 11 זכה בתחרות כישרונות צעירים. בגיל 16 החל להופיע בטברנות כשהוא שר ומנגן בגיטרה.
שנה מאוחר יותר עלה לישראל, התאהב בזמרת עליזה עזיקרי והפך אולי ל מגה – סלב הראשון בארץ לפני שנרצח כנראה על ידי המאפיה בארה"ב.

סאן, שאחראי לשורה של להיטי ענק כמו "סיגל", "בחיים הכל עובר" ו"בום פם" , מתנגנים גם היום בגרסאות שונות ברדיו, חי את חיי הטברנות ביפו של שנות ה-60 וה70 , לצד חיי חברה תוססים במיוחד והתחככות עם בכירי הצבא והשלטון בארץ, בהם משה דיין, ראש הממשלה המנוח לוי אשכול ואחרים.

המחזמר עלה בשנה האחרונה בהצלחה גדולה בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין, בבימויו של צדי צרפתי.

בתיאטרון הבימה החליטו להתאימו לבמה גדולה, עם צוות של עשרים משתתפים ותזמורת, וצירפו לשניים מכוכבי הגרסה ההיא – ארז רגב ( בתפקיד אריס סאן ) והדר רצון
( בתפקיד סיגל) את גיא זוארץ (המפיק ), שחוזר לתיאטרון הלאומי, רותם אבוהב, ורד פלדמן, שלומי קוריאט ומני פלורנטין בתפקיד האמרגן, ואת אמיר הלל בתפקיד הסופר.

ההצגה הראשונה תעלה בינואר הקרוב באולם בית החייל בתל אביב.

מתוך : ידיעות אחרונות – 24 שעות – 27.12.10 מאת : יואב בירנברג

דילוג לתוכן