מחזה: האתר נועד להריסה
מחזאי: טנסי וויליאמס
דמות: וילי

אתה תום נכון? אני ווילי! לשנינו יש שמות של בנים. רצו שאני אהיה בן אבל לא הייתי. כי הייתה להם כבר בת, אלווה. היא האחות שלי.
למה אתה לא בביה"ס?
השמיים לגמרי לבנים נכון? ממש לגמרי לבנים כמו דף נייר לבן נקי. אבל אין רוח!
אני גם לא בביה"ס, הסתיימתי לי. הייתי בה'1 עם גברת פרינסטון. היא תמיד טענה שיש לי ידיים מלוכלכות עד שהסברתי לה שזה בגלל שאני נופלת מהפסים כל כך הרבה.
היא פשוט אוכזבת שהיא לא התחתנה. בטח אף פעם לא הייתה לא הזדמנות, מסכנה. אז היא צריכה ללמד את ה'1 עד סוף החיים הטבעיים שלה.
מה שבחורה צריכה בשביל להסתדר זה לדעת איך להתנהג בחברה.
אני למדתי את כל זה מאחותי אלווה. היא הייתה מה שאומרים האטרקציה, יפה כזאת, היא נראתה כמו כוכבת קולנוע.
תנחש איפה אלווה עכשיו. אף פעם לא תנחש, בבוסתן העצמות!
גן העצמות? בית עולם? בית קברות! אתה לא מבין חצי מזה ילד.
שומע את הצפירה הזאת? זאת הפגז אקספרס. הדבר הכי מהיר שיש על גלגלים בין סנט לואיס, ניו אורלינס וממפיס.
אמא ברחה לה עם איזה מכונאי על האקספרס ערב. ואז אבא שלי התחיל להשתכר. ואז הוא נעלם. כנראה שהייתי צריכה למסור את המקרה שלו לטיפול המדור לאיתור נעדרים. כמו שהוא עשה כשהיא נעלמה. ואז נשארנו רק אני ואלווה. עד שהריאות של אלווה נפגעו.
ואז כל המחזרים של אלווה נעלמו. כמו עכברים מספינה טובעת. חוץ מסידני. הוא תמיד היה מביא קופסא בצורת לב עם שוקולד יופי אמריקה. הוא נשאר נאמן לה.
זה הבגדים שלה שאני לובשת. ירשתי ממנה. הכל של אלווה זה שלי. אפילו כל המחזרים של אלווה הם שלי עכשיו. הם כולם חוזרים והם יוצאים איתי לכל מיני מקומות בלילה ונהייתי מאוד פופולרית עכשיו. מסיבות ריקודים וכל האירועים.
בובה משוגעת צריכה חפיפה לשערות. אבל אני מפחדת לחפוף לה כי הראש יכול להתפרק לה איפה שהדבק מחזיק את השבר של הגולגלת. אני חושבת שרוב המוח שלה נשפך.
המנהל אומר שחייב להיות משהו מקולקל באווירת הבית שלי בגלל שהעובדה שישנו אצלינו עובדי הרכבת וחלק מהם שכבו עם אלווה אחותי. היא הייתה האטרקציה. הבית ממש ריק עכשיו.
אני יוצאת עכשיו עם אנשים חשובים. גברים עם משכורות טוב.
אתה לא מאמין לי? אם הייתי רוצה הייתי יכולה להוכיח לך אבל אתה לא שווה את המאמץ אני הולכת לחיות המון המון זמן כמו האחות שלי. ושהריאות שלי יפגעו אני הולכת למות כמוה. ומישהו אחר ירש את המחזרים שלי.
אוי, השמיים לגמרי לבנים נכון? לבנים כמו דף נייר לבן נקי.
להתראות.

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
* מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו.

דילוג לתוכן