מתוך: בילי אליוט
מאת: לי הול
דמות: בילי

בלט. מה רע בבלט ? בלט זה לא רק בשביל בנות. זה נורמלי לגמרי. לא כל הבנים משחקים כדורגל או מתאגרפים או מתאבקים. אני לא מבין מה רע בזה. מה? מה אתה מנסה להגיד אבא ? זה לא רק הומואים אבא. יש רקדני בלט שהםבכושר כמו ספורטאים. מה עם ויין סליפ? הוא היה רקדן בלט. אני לא רוצה ילדות. אני רוצה להיות רקדן בלט. אני לאלובש טוטו, זה רק בשביל בנות. אני מתאמן עם מכנסי אגרוף.

לבני בילי, בילי היקר. אני יודעת שאני ודאי נראת לך כזיכרון רחוק. ומן הסתם זה לטובה. בינתיים עבר הרבה זמן, ואניהחמצתי את התבגרותיך, החמצתי את הבכי שלך, הצחוק, ואת הצעקות שלך. אבל אנא, דע שתמיד הייתי שם לצידך, בכל מה שעברת, ואהיה לצידך תמיד. ואני גאה בכך שהכרתי אותך ואני גאה שאתה הבן שלי. תמיד תהיה אתה-עצמך. אוהבת אותך לנצח. אמא. זה מכתב מאמא, שנועד לי כשימלאו לי 18, אבל פתחתי אותו.

אבא. לא יודע… זו הרגשה טובה כזו. בהתחלה זה קצת נוקשה… אבל כשאני נכנס לזה, אני שוכח מהכל. אני כאילונעלם. אני כאילו נעלם. כאילו אני מרגיש שינוי בכל הגוף שלי. כאילו יש אש בגוף שלי. ואני פשוט שם…עף… כמו ציפור. כמו חשמל. כן… כמו חשמל. העובדה שאני אוהב בלט לא אומרת שאני הומו, אתה יודע ? אני לא הומו אבא.

 

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
* מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו.

דילוג לתוכן