מחזה: אני את והמלחמה הבאה
מחזאי: חנוך לוין
דמות: בוליביה

מקס גטמן פוגש את הזמרת בוליביה השמנה
היי לא זוכר אותי?? הגבעה באל עריש, פלוגת טנקים גימל? 
אחיך אהה זה אחיך? כן אחיך עכשיו אני נזכרת. דומה לך מאד. ארבע שעות שרתי להם והם בכו כמו ילדים, ואחיך לא נתן לי ללכת. הוא גבר רציני אחיך.. איפה הוא עכשיו?? 
אבל מה אתה סח איך זה קרה??! 
ממש פחד לשאול אנשים מה שלום אנשים, כל כך הרבה נפלו ונפלו! מי שזוכר את המבטים שלהם בהופעות, כמוני, לא יוכל לשכוח, לא לא! בייחוד אני שהופעתי בכל המחנות והבסיסים לילה לילה! ולפעמים אפילו שלוש ארבע פעמים בלילה, עד כדי כך שטליק בעצמו אמר לי ללכת לישון, אבל היה שם בר-לב ובר-לב רצה עוד, אז שרתי עוד, והם לא רצו בשום אופן לתת לי ללכת, אבל בסוף הייתי מוכרחה ללכת, ואז ניגש אליי בין כולם אחיך וביקש שאטלפן בשמו להורים להגיד שהכל בסדר, ואפילו ניסה לדגדג אותי, אבל לא היה לי ראש והיה צפוף. אגב מה שלום אחיך כעת? 
מת. כן, גם הוא. זה איום, בכל מקום אתה רק שומע על אלה שנפלו, ומי שנישאר לא רוצה לזכור, אבל מוכרחים לזכור, לו הייתי חושבת שמותר לשכוח לא הייתי מוציאה את אלבום התקליטים "אני אזכור" כדי להזכיר לאלה שנשארו את אלה שהלכו כדי שאלה שנשארו יוכלו להישאר. אתה לא תאמין, אבל מי ששומע את ההקלטה המקורית בוכה! ולא קשה לנחש למה, אני בעצמי לא יודעת אם זה בגלל השירים או בגלל האנשים, אבל מה שברור הוא ששני הדברים קשורים זה בזה, ואם אין אנשים שאינם אז אין גם שירים שבוכים, ואת זה אני אומרת מתוך ניסיון, כי אני , בשירים שלי מלווה נופלים של 13 מלחמות- לא רואים, אה? – פלא שהקול שלי עוד מחזיק מעמד, ואפילו את אחיך הכרתי עוד ממבצע סיני, תמסור לו גם דרישת שלום ממני, טוב? 
מת?! מזתומרת מת? כשאני ראיתי אותו הוא היה חי!! 
לא אסור!! אני לא יודעת מה אסור אבל אסור שזה יקרה!! לא צריך לעשות הכל!! הכל אתה שומע?!?! 
הכל! גם אני עשיתי כל מה שביכולתי. כשרק התחילה המתיחות ביטלתי חוזה לדרום אמריקה, וההפסד הוא כמובן שלי נוסף לפיצויים שהם תובעים -אבל מי חושב על ההפסד-אח"כ עליתי על המטוס הראשון , גם כן על חשבוני, מפני שהלב, אתה יודע, הלב לא נתן לי לשבת שם כשכאן הארץ שלי והעם שלי וה… והכל ה… ובמטוס אפילו הקאתי, זה היה 3 חודשים אחרי הלידה והדיילת בעצמה אמרה שכל כך מסוכן וכבר מתגברת, ובת"א גם כן לא בזבזתי אף רגע וצלצלתי לענף הווי גם כן על חשבוני, והתחלתי עם הנסיעות האלה לכל מקום , לכל מקום ועכשיו אני זקוקה למנוחה, ממש מנוחה. 
מה אמרת עושה עכשיו אחיך? 
מי מת?!?

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד
* מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו

דילוג לתוכן