מחזה: רצח בידי טלפון
מחזאי: אפריים קישון
דמות: אישה

שלום רבותיי! אתם בודאי שואלים מה קרה? טוב, אספר לכם. היה זה עניין פשוט ביותר. לפני כמה שבועות הגיעה בשבילי חבילה מחו"ל והבריונים הטילו עליה מכס. על החבילה ש ל י ! אל פחד, ברוך השם, מנהל לשכת המכס בתל אביב מר שולטהייס, הוא מכרי הטוב. החלטתי להתקשר איתו אישית אם כי לא התחש לי להתרוצץ במסדרונות בחום כזה. אז עליי בידיי הפיתרון: (ברוך) לטלפן! לטלפן!
מה צריך לעשות? כמעט שום-דבר. רק להרים את השפורפרת ולחייג 7139 (מחייג חיוג מדומה כדי לא להפסיד זמן). האלו? אבקש את מר שול….תפוס. זה קורה לפעמים בשעות הצהריים העמוסות.
אולי המכשיר עצמו מקולקל? (הוא דופק בצד הקופסא, לפתע הטלפון מתחיל לצלצל) האלו? רד מהקו! אני לא המוזיאון, להיפך! שטויות. זה קורה לפעמים בשעות הצהריים. אולי המספר של שולטהייס לא בסדר? נעשה נסיון במספר אחר, נגיד במספר של הקונדיטוריה פרידמן – 5321. נראה. בוו בו – כנראה המכשיר בכל זאת פועל. האלו? קונדיטוריה פרידמן? שולטהייס מן המכס? טעות. (מחזיר את השפורפרת אך מיד מתפכח, חוטף אותה וצורח לתוכה) לא! לא! רציתי לדבר דווקא איתו! 7139, האלו? תפוס. טוב יש גבול לכל דבר, אפילו בשעות הצהריים! (רוצה לקום אך שב ומתיישב) לא! אני אדבר עם המנהל שולטהייס טלפונית עוד הערב. אולי שינו את המספר? פשוט שינו. זה קורה לפעמים בשעות הצהריים. בחיי, שאנשים שהעצבים שלהם לא כל כך בסדר היו מזמן מאבדים את השליטה על עצמם, אבל אני ברוך השם, לא יוצאת מכליי במהירות כזו. צריך לטלפן אל המודיעין. האלו מודיעין? תגידי לי בבקשה, מה מספרו של המנהל שולטהייס בלשכת המכס? צריך לחפש, בבקשה! צריך לחכות אז נחכה לשם כך אנחנו כאן. יש זמן. האלו? מה את מחפשת שמה, נפט? "קצין העיר תל אביב? כרטיסים לחיילים בחופשה?" תשמעי יא מכשפה, תחזירי לי את המודיעין! האלו? מודיעין? פקיד ראשי? אני לא ביקשתי אותך אדוני רד מהקו! רד! ר ד !! אני לא ארד! רד אתה! מצדי אתה יכול גם לתלות את עצמך! שמי מדבר כאן? שר החוץ? אוו מפחדת נורא, רד!
האלו? מודיעין? אני ביקשתי את מספרו של המנהל שולטהייס…מה? יש לו מספר חדש? נו, תודה לאל! רגע…אני רק מביאה נייר ועיפרון….(מנתקת, הטלפון מצלצל) מה זה? האלו? תערוכה של אומנות מודרנית? המוזיאון איננו אדוני! המוזיאון חוסל הלילה. פטרנו את כל התמונות, אין! אזלו! (מנתק, מרים את השפורפרת) תפוס! הרי עוד לא חייגתי איך הוא יודע שתפוס? (צלצול) האלו? אל תפריע לי בבקשה! רד! רד! פקיד ראשי? איננו. אין כאן אף אחד. המשרד נשרף הבוקר. נזק עצום כן כן. אתה שואל לשמי? מה אכפת לך? מצידי אתה יכול לדעת. דמי מור. השחקנית כן כן. (מנתקת) אדיוט. 7139, לשכת המכס? אבקש את המנהל שולטהייס….אדון שולטהייס? מה? (נופל על השולחן בבכי רועש) אין…יותר ….לחיילים בחופשה! ככה אתם מגנים על המולדת? אני בכלל פציפיסטית! 7139 האלו? (בעליזות האיומה שלפני הטירוף) . תפוס. (צלצול) מה? קונדיטוריית פרידמן? לא הזמנתי עוגות! לא צריך עוגות! שונאת עוגות!
(צלצול – מביאה פטיש ומרסקת את הטלפון).

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
* מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו

דילוג לתוכן