מחזה: המשרד
מחזאי: גרג דניאלס
דמות: מייקל סקוט

לעצור הכל! קדימה, כולם לחדר הישיבות! לא איכפת לי אם אתם הומוסקסואלים או סטרייטים או לסביות או שמנים. כנסו לפה עכשיו!
בחיים לא הייתי קורא לאוסקר פאגי אם הייתי יודע… אני מתכוון, אתה לא תקרא לבן אדם מפגר "מפגר", זה טעם רע. אתה תקרא לחבר שלך "מפגר" כשהוא יתנהג כמו מפגר. אני מחשיב את אוסקר חבר שלי.
אתם ידעתם שהמשמעות של המילה "עליז" הייתה פעם "שמח"? והיום המשמעות של המילה הזאת היא גבר שעושה אהבה עם גבר אחר. כולנו הומואים – הומוספיאנס.
אנשים "עליזים" הם לא בהכרח מי שאתם חושבים שהם, אני מתכוון, כל אחד יכול להיות "עליז". אנשי עסקים, לדוגמא, סוחרי עתיקות, או ספרים או…אפילו רואי חשבון. אוסקר, למה שלא תנצל את ההזדמנות הרשמית הזאת לצאת החוצה מול כולם. בכל דרך שתבחר לעשות את זה. קדימה. קום. אני עושה את זה בשבילך.
אני מבין שאתה קצת מתבייש, בוא נתחיל עם מישהו אחר. אנג'לה, מה איתך? אני בטוח שבתקופת הלימודים היו לך כמה התנסויות לסביניות. זה בסדר, זה קורה להרבה נשים.
אני???כן, בטח, ממש!!! ואני לוקח את זה בתור מחמאה. אני פשוט נהנה להראות טוב…
רגע, רגע, רגע, לא הבנת אותי. המסר היחיד שאני מנסה להעביר פה הוא: "עליז זה טוב". תראה, אם אני הייתי עליז תאמין לי שאני הייתי הדיווה הכי צעקנית שתפגוש בחיים שלך, אני הייתי מוביל את מצעד הגאווה מכוסה בנוצות ופשוט הייתי מנופף בדגל הצבעוני הזה שלכם.
עצור, עצור, עצור! אני מתכוון להביע עמדה נחרצת. אתה מוכן? אני רוצה לקרב אותך אלי אוסקר. אנחנו הולכים לקבוע עובדה. אני ואתה הולכים לקבוע עובדה. ביחד. אוסקר, אתה חבר שלי וזה בסדר שאתה עליז. ולא איכפת לי מי רואה את זה. בוא אלי חבר. אתה חבר שלי ואני מצטער שקראתי לך פאגי… אני רוצה שתצרבו את זה עמוק לתוך הזיכרון שלכם, וכל פעם שתיכנסו לתוך המשרד הזה תזכרו את התמונה הזאת…
זהו…עשיתי את זה…
אני עדיין כאן! כולנו עדיין כאן…
אויש נו באמת!!! תעזוב אותי!!!

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו

דילוג לתוכן