מחזה:אנשים קשים
מחזאי: יוסף בר יוסף
דמות: אליעזר (לייזר) ויינגרטן

צריך כאן איזה תיקון באינסטלציה? אם משהו קולקל כאן באינסטלציה, מים לא יורדים בבית שימוש או ברז דולף, אני יכול לתקן.
רציתי להיות אינסטלטור. זה מקצוע טוב, צריך אותו, ומרויחים לא רע. נמאס לי עד מוות לעבוד בפקידות. בפקידות יש דרגות, זה כמו צינורות חלקים גבוהים, וכולם מטפסים ודורכים אחד על הראש של השני כדי שהשני לא יטפס.
השעון שלך בסדר?
אני יכול לתקן אותו אם הוא מקולקל. למדתי שענות אצל יעקב הג'ינג'י.
אני לא סיפרתי לך את כל הסיפורים שסיפרתי לך כדי לספר סיפורים. אני רציתי להציג את עצמי לפניך.
(בקול כאילו נרגז) אמרתי לך כבר שאני גרוש ושיש לי ילדה. ובכן, אני רוצה להגיד לך עוד כמה דברים. אני מוכרח להגיד לך את האמת. היא שרצתה את הגט. היא ברחה ממני כמו מחיה רעה. היא לא ביקשה אפילו את הכסף של הכתובה, אלף ושמונה מאות לירות. אני שלחתי לה את זה אחרי הגט.
היא התחבאה ממני כמו במאורה. וכשאני מצאתי את המקום ובאתי אליה לתת חליפה לילדה, היא צעקה כאילו אני שוחט אותה כשראתה אותי בפתח. עוד לא הוצאתי מילה מהפה, רק המראה שלי – כאילו אני שוחט אותה. ולפני כן, לפני שעליתי, כשעמדתי תחת החלון, שמעתי את הצחוק שלה עם הילדה.
אני מוכרח להגיד לך את האמת. בשבילי הילדה שלי מתה, וכל הרופאים של העולם לא יעזרו. זה חושך בשבילי.
קרה לי משהו אחרי הגט. אני אספר לך את זה שתדעי הכל. אני לא רוצה שיקרה עוד פעם מה שקרה, שיש בעל ואישה והם לא יודעים אחד על השני כלום, שיש להם ילדה חיה והם שונאים אחד את השני עד שהילדה נהיית כמו מתה. אני רוצה שנהיה עוד לפני שאנחנו מתחתנים כמו בני משפחה באמת, כמו אח ואחות, שאין ביניהם סודות ושקרים. לכן אני רוצה שתדעי שנהיה לי רע מאוד אחרי הגט. לא הכרתי את העולם. היה לי חושך בעיניים. אני לא יכולתי לכפר את הכפתורים.
הכניסו אותי לבית משוגעים. הם רפאו אותי, אבל בפנים לפעמים עוד קצת רע לי.

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
* מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו

דילוג לתוכן