ההצגה באה מתוך הלב
פסטיבל תיאטרון בינלאומי יאמאכאו

בכל העולם אנשים צעירים משתמשים בתיאטרון על מנת לתת קול לחייהם. אבל זה היה בפאת'ום ת'אני, צפון בנגקוק, כאשר קולות אלה נשמעו מה 23 לינואר עד ל- 30 לינואר בפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון יאמאכו שהתקיים בשכונת קלונג הוק. במהלך עשרה ימים אירח התיאטרון הקהילתי מורדוק מאי אנשים צעירים מקבוצות תיאטרון שונות ברחבי העולם. תוך כדי החלפה ושיתוף של חוויות והצגות הם אישרו את העובדה שתיאטרון הינו כלי עוצמתי לפיתוח הלב והנשמה.
במהלך הפסטיבל הוצגו שני מופעים במוזיאון המדע בבנגקוק בערב של ה-27 בינואר.
קבוצה אחת מבית ספר תיכון "ראשית" בתל-אביב, ישראל, אשר משתתפיה לומדים דרמה בבית הספר ללימודי משחק בעיר, הקבוצה האחרת מבית הספר למשחק מוהנם מאורוויל בצ'נאי הודו.
לפני בואם לתאילנד, הקבוצה הישראלית, הציגה את "ילדי הלב" בפסטיבלים בינלאומיים בסקוטלנד וגרמניה. גם כאן וגם באירופה עבדה הקבוצה תחת בימויו המאפשר של הבמאי יאיר מוסל.

היצירה של הקבוצה מתמקדת בדמות מרוחקת אך עוצמתית אשר מוטרדת מכל האלימות בכדור הארץ. הוא מאתגר ארבעה צעירים רגילים להציל את העולם בתוך 24 שעות. בתהליך להצלת העולם, מגלים הצעירים כי המהומה שהם חווים אינה רק "שם בחוץ", אלא היא משהו שהם צריכים להתמודד איתה ביחסים ביניהם. החשוב מכל, הם מגלים שהצלת העולם דורשת מהם לשתף פעולה כקבוצה.
חמשת השחקנים נותנים משחק משכנע ומשתמשים בקצת יותר מאשר כוח הקול ושפת הגוף שלהם.
סט ההצגה מאד פשוט, אך משופר באמצעות סאונד ותאורה מרשימים. למרות שהשחקנים הציגו בעיקר בעברית, גופם הקרין כוח וכנות שעזרו להעביר את הסיפור ולהציג את כשרונו של הבמאי.
"ילדי הלב" מוהל הומור ורצינות הנותנים לו טון חיובי ותקווה.
בראש הקבוצה הישראלית עמד יורם לוינשטיין מייסד בית הספר למשחק בתל-אביב אשר הקים את בית הספר בשנת 1988 והפך אותו לאחר מבתי הספר המובילים לדרמה בישראל.
בית הספר מציע תוכנית לימודים תלת-שנתית מלאה ללימודי דרמה, הנותנת לתלמידיו את הכישורים הנדרשים להפוך לשחקנים מקצועיים ומצליחים בקולנוע, טלוויזיה ותיאטרון. בית הספר הממוקם בשכונת עוני בתל-אביב, מעודד את תלמידיו למעורבות חברתית ולעבודה עם קשישים, מהגרים, ילדי עובדים זרים וצעירים בעלי מוגבלויות.
זוג המופעים ("ילדי הלב" והמופע של תיאטרון מוהנם) אשר הוצגו במוזיאון למדע היוו דוגמא טובה להצלחה של פסטיבל יאמאכאו כרשת גלובלית להעצמת בני נוער באמצעות שיתוף פעולה וביצועים אמנותיים. הפסטיבל גם עוזר למבצעים להתפתח באמצעות האפשרות לשתף אנשים מרקע שונה בחוויות מחייהם, להכיר ולחבור לצעירים מוכשרים מארצות שונות המבינים כי אמנות הינה כלי עוצמתי להתפתחות.
הם מביאים את התיאטרון לתוך הקהילות שלהם ועוזרים לצעירים ליצור אמנות עבור עצמם במקומות בהם הם גרים.

Article by Pornrat Damrhung 8/02/2011, Bangkok post

 

דילוג לתוכן