מחזה: שלוש נשים גבוהות
מחזאי: אדוארד אולבי
דמות: C

אני בחורה טובה. אני יודעת איך למשוך גברים. אני גבוהה, אני מהממת; אני יודעת איך לעשות את זה. סיס מתכופפת ומכווצת את החזה שלה; אני עומדת זקופה, שדיים קדימה, סנטר למעלה. אני לא בתולה, אבל אני בחורה טובה. הבחור שהיה איתי היה בחור טוב.
..מתוק ונאה, לא, לא נאה: יפהפה. הוא היה יפהפה! היה לו שיער שחור כמו פחם הגוף שלו היה… כולו שרירים וגידים. הוא אהב סיף, הוא אמר לי, והוא היה זה עם המגאפון שממונה על הצוות של הסירה. נפגשנו המון פעמים. חיבבתי אותו; לא סיפרתי לאמא, אבל חיבבתי אותו מאוד. אני מחבבת אותו, סיס, אמרתי; אני באמת מחבבת אותו. סיפרת לאמא? לא, ואת שלא תעיזי; אני מחבבת אותו מאוד, אבל אני לא יודעת. הוא כבר… לא, הוא עוד לא. אבל אחר כך הוא כן. אנחנו רקדנו – לאט – מאוחר, סוף הערב, ואנחנו רקדנו כל כך… צמודים, ואני הרגשתי שהוא היה קשה, השריר והגיד הזה, צמוד אלי. היינו באותו הגובה והוא הסתכל לי לתוך העיניים כשרקדנו, לאט, ואני הרגשתי את הלחץ מול הגוף שלי, והוא נמתח, הרגשתי איך זה מתנועע מול הגוף שלי.
מה זה? אמרתי. אני ידעתי, אבל אמרתי מה זה. והוא חייך, והעיניים שלו הבריקו, ו… זה אני שמאוהב בך, הוא אמר. יש לך דרך משונה להראות את זה, אמרתי. מתאימה, הוא אמר, ואני הרגשתי איך השריר הזה עוד פעם זז, ו… אני ידעתי שהגיע הזמן; אני ידעתי שאני מוכנה, ואני ידעתי שאני רוצה אותו – מאיזו סיבה שלא תהיה – שאני רציתי אותו, שאני רוצה את זה.
תזכרי, אל תיתני את זה בחינם, אמא אמרה; אל תיתני את זה כאילו זה שום דבר.
הם יפסיקו לכבד אותך בגלל זה ויצא לך שם של מתפרפרת.ואז, עם מי תתחתני? אבל הוא היה צמוד אלי, בדיוק איפה שהוא רצה להיות, והוא נשם על הצוואר שלי והוא אמר, את לא רוצה שיהיה לי ביזיון כאן ועכשיו על רחבת הריקודים, נכון? אמרתי, לא, לא; בטח שלא. אז בוא נלך אלי, הוא אמר, ואני שמעתי את עצמי אומרת (לא מאמינה לעצמה) אני לא אחת כזאת. אני מתכוונת, ברגע שאמרתי את זה הסמקתי: זה היה כל כך… טיפשי, כל כך… צפוי. כן, את כן, הוא אמר: את כן אחת כזאת.
ואני חושבת שהייתי. אבל הוא היה נהדר, ואני יודעת שאני אהיה מאוד מאושרת יום אחד, אבל האם אני אפסיק פעם לחשוב עליו? הוא היה ארוך ועבה וידע בדיוק מה שאני רוצה, מה שאני צריכה, וכשלא יכולתי לעשות… אתם יודעים, את הדבר שהוא רצה שאני אעשה… אני פשוט לא יכולתי, אני לא יכולה. (מאוד מרוגשת, כועסת) ניסיתי! רציתי לעשות מה… אבל אני נחנקתי, ואני… (בלחישה) הקאתי. אני פשוט… לא יכולתי.
(לקהל; בפשטות) אני רק רוצה שתדעו שאני בחורה טובה, שהייתי בחורה טובה.

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו

דילוג לתוכן