דמות: המורה מרים
מתוך: מורה שיגעון
מאת: רוברטו אטיאדה
תרגום: יהונתן גפן

שלום וברכה לכולם, כפי שאתם בוודאי כבר יודעים אני המורה החדשה שלכם, שמי המורה מרים.
כן המנהל אמר לי שאתם כתה טובה, תענוג ללמד בכתה ממושמעת, אני מדברת ואתם עושים למשל, טוב למות בעד… ארצנו . למה? ככה! אני מבקשת ללמוד את זה בע"פ עד מחר ובינתיים… שקט,שה, שקט, אני רוצה לשמוע סיכה שנופלת על הרצפה, נפלה. המורה מרים תלמד אתכם את עובדות החיים, לדוגמא: כל אחד ואחת מכם עומדים למות! אתה שם מאחורה שב כמו שצריך, אתה בשורה השלישית, הרוסי , כן , כן , תזדקף, ת ז ד ק ף, אתה לא בגולה תזדקף, לשבת יפה להתיישר כולם, את שם בשורה החמישית..תסגרי את הרגלייייייים שלך, את נמצאת בבית ספר ולא בשוק,
המורה מרים רוצה שהשיעורים שהיאה מעבירה יהיו נעימים ככל האפשר,לכן, כל מה שתרצו אתם צריכים קודם כל לבקש רשות מהמורה מרים והמורה מרים לא מרשה לכם שום דבר! מי כאן מאונן?! קדימה קדימה ידיים באויר, יפה יפה, מי כאן לא מאונן?!?! להרים את היד, לא להתבייש, אתה שם לא מאונן? בא תקום כדי שכל הכיתה תראה אותך. אתה רוצה להגיד לי שאף פעם לא שחקת בבולבולוני? אף פעם לא שיחררת את ווילי ? אף פעם??! אז צא החוצהההה!!! קדימה קדימה. אני מבקש בפעם האחרונה שקט!! אתם מטריפים אותי!! המורה מרים לא רוצה להיות קשוחה אתכם, כמובן שמי שלא יסתום את הפה שלו המורה מרים תסגור אותו כאן כל הלילה ותכריח אותו לכתוב חמשת אלפים פעם, כולם רוצים להיות המורה מרים, כולם רוצים להיות המורה מרים , כולם רוצים להיות המורה מרים !
העונשים שהמורה מרים נותנת לכם הם עונשים חיוביים, זה ייתן לכם כוח להתמודד עם החיים, כל עוד אתם צעירים ויפים ורעננים, והחיים קשים, אין לכם מושג כמה החיים קשים, אתם חושבים שאני משוגעת ?! תגידו את זה! אתם רוצים שאצא מכלי נכון ? אתם רוצים שאני אצרח?! אני לא יכול לבזבז את השיעור בצעקות עליכם, אתם לא תלמדו כלום מהצעקות שלי, אתם חייבים לצאת עם ידע בסיסי איך לשרוד את החיים!
תלמידים יקרים האדם צריך לדעת ולדעת כמה שיותר וזה בדיוק מה שהמורה מרים רוצה ללמד אתכם היום, תזכרו את זה ולא תהיינה לכם בעיות אף פעם. תואר הפועל, הכל בחיים זה פועל. לאהוב, לעזוב! לצחוק למחוק לשיר, לישון ,לאכול ,לפקפק, לשחק ,להתחרט ,לציית ,לאבד ,לאחד ,לחרבן ,לעצבן ,לשכוח לברוח זה פועל ,לחיות זה פועל, לגמור זה פועל. הכל זה פועל אתם מבינים אותי או לא?
ועכשיו אחרי שהשתחררנו קצת , אפשר להתחיל .

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
* מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו

דילוג לתוכן