דנה מיינרט נכנסת לנעלי העקב הקטלניות של רוקסי סטאר במיוזיקל "שיקגו", שיעלה השבוע בסטודיו של יורם לוינשטיין ושוב ,"מאחורי חוסר המוסריות של רוקסי מסתתר כאב גדול"

כמה שבועות אחרי שעלתה ביס הסדרה "אימפריית הפשע", עולה בסטודיו של יורם לוינשטיין עיבוד חדש למחזמר "שיקגו" – שתי עלילות המתרחשות בשנות ה- 20 של המאה הקודמת ומייפות את המציאות העגמומית של ארה"ב אחרי מלה"ע ה-1 בפושעים מחופשים לסלבריטאים ובשחקנים שעוברים על החוק בעבור קצת אבק כוכבים. הדחף האנושי להתפרסם, מן הסתם, לא פס מהעולם, ואצל רוקסי, כוכבת המחזמר ,שיקגו", אותה מגלמת כעת דנה מינרט, הרצון הזה חזק, עד קטלני.
מיינרט (25), ילדה טובה ממושב ניר בנים (ליד אשדוד) ותלמידת שנה ג' בסטודיו, הפועל בלב שכונת התקווה בתל אביב, הפכה בשלוש השנים האחרונות לתקוואית בכל רמ"ח אבריה וחמוקיה, והולכת כמה שהיא יכולה עם התפקיד. "בשביל להיכנס לדמות, צבעתי את השיער שלי לבלונד", היא מודה בחיוך מפתה, כיאה לסוג של בימבו סטייל מרילין מונרו.
"רוקסי היא בחורה יחסית פשוטה, אמריקאית דרומית, שרוצה להיות רקדנית. היא עוברת לגור בשיקגו, אבל לא מצליח לה", מגוללת מיינרט את הסיפור של בת דמותה. היא מתחתנת עם איימוש (ליאור שיקווה), 'מר צלופן', איש אפור שעובד במוסך ונטול שאיפות. במקביל היא מנהלת רומן עם פרד קייסי (מאיר טולדנו), איש מכירות חלקלק שמבטיח לה הבטחות שווא כי יהפוך אותה לכוכבת. יום אחד אחרי שהם שוכבים, הוא אומר לה שבחיים לא ייצא ממנה כלום. אז היא רוצחת אותו בדם קר", חושפת מיינרט חיוך צחור.
"בכלא", ממשיכה מיינרט-הארט, "פוגשת רוקסי את ולמה קלי (רונה לי שמעון), רקדנית מפורסמת שהיא מעריצה. קלי היא מלכת הכלא, אבל רוקסי, חתולה רחוב משופשפת, גונבת לה את ההצגה".
מאחורי הסורגים, לא רק שקלי והארט מצליחות להתחמק מעונש, שתי הפאם פטאליות גם זוכות לפרסום ללא הפסקה, באדיבותו הג'וקרית של בילי פלין (עידן ממן), עורך דין תאב פרסום, שאינו בוחל באמצעים ומניפולציות כדי לעשות קרקס מחבר המושבעים ונערת גומי מהאמת שהוא מוכר לעיתונאים.
דנה, איפה את מתחברת לרוקסי, שהיא איך לומר זאת בעדינות, כלבה חסרת רגשות?
"למרות ההתנהגות הלא מוסרית שלה והקלילות שהיא מפזרת סביבה, היא בסך הכל מסתירה כאב פנימי. יש לה יצר הישרדותי מטורף. איפה שהיא נוחתת, תוך שניה היא תופסת את מקומה. גם אני כזאת, משתדלת להשתלב במקום".
מה היית מוכנה לעשות בשביל להתפרסם?
כלום. רק עבודה קשה. אולי בגלל שאני מושבניקית וככה חינכו אותי".
מה עם קיצורי דרך?
"הציעו לי להשתתף ב"אח הגדול", אבל אני לא מאמינה בזה. כמו רוקסי, זה יעיף אותי לשמיים, אבל מה יהיה אחרי זה אם מתחת לזה אין כלום? משחק זה לא רק אורות הזרקורים. זה בדיוק ההפך. המון עבודה קשה ואפורה".

"שיקגו". שבת, 12.2, 20:30 הסטודיו של יורם לוינשטיין, רחוב עבאס 37 – פינת חנוך 19, שכונת התקווה, תל אביב.

– לימור ניסני שושני

דילוג לתוכן