תלמידי הסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין בתל אביב למדו בשבוע שעבר את ההבדל הדק בין משחק למציאות, כשמצאו עצמם מוקפים על ידי שוטרים שחשדו כי אחד מהם הוא מחבל.

בימים אלה נערכות בסטודיו חזרות למחזה שמבוסס על הסרט "אחד משלנו" של אורי ובני ברבש משנת 1989. השחקן אסף שגב, שהתחפש למחבל עם מסכת סקי ואחז נשק בידיו, יצא מחוץ לתחומי בית הספר כדי לחפש את אחד מחבריו. משם הכול הלך והסתבך.

"אחד השכנים או עובר אורח נבהל וצלצל למשטרה. תוך שניות הם הקיפו את המבנה של התיאטרון", סיפר לוינשטיין. "הייתה ממש התרעה על פיגוע וזה היה מבהיל מאוד. לצערי, אנחנו חיים במציאות קשה שדברים כאלה אכן יכולים להתרחש ולכן המשטרה הגיעה מיד. למזלנו זה לא היה אמיתי ונגמר בטוב".


צילום: עמית זמיר

שגב, שגרם לכל ההמולה, שחזר את האירוע מנקודת מבטו. "יצאתי ממש לכמה שניות, קראתי לחבר שלי וחזרתי פנימה. אחרי מספר דקות דפקו בדלת אולם המופעים כמה שוטרים בלבוש אזרחי, והתברר שחיפשו אותי בכל רחבי שוק התקווה", סיפר השבוע.

"כשיצאנו מהאולם הייתה התקהלות של אנשים לובשי אזרחי, אז לקח לי קצת זמן להבין על מה כל המהומה. הסיטואציה הייתה מלחיצה, ואז הבנתי שאלה בכלל שוטרים שמחפשים אותי כי אני זה שחובש כובע גרב בהצגה. כבר התחלתי לפחד, הייתי בטוח שהולכים להרביץ לי, ממש קפאתי כי הבנתי את המשמעות של מה שקרה. הייתי פיזית על הכוונת של הרובים שלהם, ואם הייתי נשאר בחוץ עוד כמה דקות אני לא יודע איך זה היה נגמר.

"מזל שיורם היה שם להרגיע את העניינים.הוא קיבל את זה בצורה אבהית וגונן עליי. לא באמת חבשתי את כובע הגרב כך שהוא כיסה לי את הפנים אלא הוא היה מקופל על הראש. ייאמר לזכות המשטרה שהיא עשתה את עבודתה נאמנה ורק בדיעבד קלטתי כמה רע זה היה יכול להיגמר. שלחתי להם מכתב התנצלות כי אני באמת מצטער על מה שקרה. זה נעשה בתום לב ואני מזמין אותם לצפות וליהנות מההצגה".

לוינשטיין מספר כי "זה לא היה איזשהו מהלך פרובוקטיבי. מסתבר שהעירנות של אנשים היא מאוד גבוהה. במשטרה הנחו אותנו איך למנוע תקריות כאלה בעתיד. בתיאום איתם כינסתי את תלמידי בית הספר והעברתי להם נוהל איך לעבוד עם הלבוש של ההצגות, לא לצאת מחופשים מחוץ לאולם ובטח לא כמחבלים עם כלי נשק מפלסטיק. ההתנהלות של המשטרה הייתה למופת".

במשטרת תל אביב אישרו כי אכן התקבלו מספר פניות של תושבים בנוגע לרעול פנים חמוש בשכונת התקווה. "למקום נשלחו כמה ניידות והתברר שהחשוד הוא אכן שחקן שיצר בהלה. זימנו את בעל המקום להסביר לו שזה לא תקני ובזה נסתיים האירוע", נמסר.

לירון וינברג, Mynet, 7.3.10

דילוג לתוכן