מקור נקרא מחזהו של מרטין מקדונה "הנכה מאינישמאן". לפני כשנתיים עלה על בימת תיאטרון "גשר" בשם "כולם רוצים להוליבוד". כעת העלה אותו הסטודיו של יורם לוינשטין בהצלחה גדולה עוד יותר, בשם "בילי רגל עקומה".הטרילוגיה של מקדונה מתמקדת בחיי האיריים בשלושת האיים המערביים ביותר של אירלנד, בשנות השלושים. אז הגיעו לאינשימור, האי הסמוך, מפיקים מהוליבוד שחיפשו אנשים שיתאימו להפקת סרט בלוקיישן זה.הביקור עורר סערה באי אינישמאן הרדום, שרכלן מקומי המפיץ את הידיעות האחרונות הוא שם התחליף המסעיר לעיתון.

העוני ועליבות החיים גרמו לנכה בשם בילי (דני לשמן בהופעה מרגשת יוצאת דופן) לספוג עלבונות ודחיה מכולם. שתי הדודות שאימצוהו (גליה פטילון ומירב שירום ) אוהבות אותו, אך גם לוחצות עליו, כך שאת השלווה הוא מוצא בבהיה בפרות. כשחבריו, הלן (גיל יפרח האנרגטית והמקסימה גם בגסות פיה) ואחיה ברטלי (גור פיפשקוביץ) מחליטים לנסוע לאי השכן בסירתו של בובה בובי (ניר אברשי המרשים בהופעתו) ולנסות להתקבל לסרט -. בילי מצטרף אף הוא אליהם.תוך כדי, אנו מתוודעים לסיפור חייו הטראגי של בילי, שחרף העליות והמורדות,בין הצחוקים והסיטואציות המרגשות,(בעזרת הרופא (הקומיקאי ארז מעיין) – לוקח אותנו מקדונה ברגישות עצומה,וביכולת מופלאה לחדור ללב כל צופה, למחוזות הנידחים של החיים באירלנד. חיים שהסבל הרב בהם מיקמו את גדולי המחזאים והמשוררים האיריים, כנדבכי התרבות העולמית.

בימויו של רועי מליח רשף נפלא, כמו התרגום של דורי פרנס, והתפאורה והתלבושות של ניב מנור, שלמרות שמורגשת השפעת מורו הדגול סשה ליסיאנקי, הוא לקח את הנושא רחוק יותר, והתפתח להפליא למעצב תיאטרון מקורי ביותר.
ההצגה המושלמת הזו, לירית וקומית כאחת, נבחרה לייצג את הסטודיו בפסטיבל הצגות

דילוג לתוכן