המסלול התלת שנתי להכשרת שחקנים

שנה א   |   שנה ב   |   שנה ג

הסטודיו למשחק מיסודו של יורם לוינשטיין מציע מסלול הכשרה מקצועי תלת שנתי, אינטנסיבי, שמטרתו להכשיר ולהעמיד את דור השחקנים הבא של התיאטרון, הקולנוע והטלוויזיה. הלימודים נמשכים לאורך שלוש שנים, שבסופן מקבל התלמיד תעודת גמר.     

תכנית הלימודים

לימודי המשחק במסלול התלת שנתי הינם לימודים מעשיים ומתמקדים בנושאים רבים ומגוונים בתחומי המשחק לבמה ובמדיום המצולם (קולנוע, טלוויזיה ומרחבי הרשת).

משחק

עבודת השחקן על עצמו ועל דמות. מחזאות קלאסית ומודרנית, אימפרוביזציה, ניתוח טקסט, משחק דרך יצירה אישית, מסכות, תיאטרון אבסורד, משחק מול מצלמה, סדרות רשת והפקות תיאטרון.

פיתוח קול

מקהלת גוספל, שירה ערבית, מחזות-זמר, טכניקת דיבור ושירה, דיקציה ופרויקציה.

תנועה

בלט, תנועה לתיאטרון, מחול מודרני, ריקודים סלוניים, אקרובטיקה וקרבות במה.

תיאוריה והעשרה

תולדות התיאטרון, תולדות הקולנוע, ניתוח מחזות, לשון עברית, רשתות חברתיות - אינסטגרם, צפייה בהצגות, מופעי מחול ומפגשים עם אנשי מקצוע (כיתות אמן).

שנה ב' – בנוסף למערכת הלימודים, מעלים הסטודנטים בין ארבעה לשישה תרגילי הפקה באורך מלא.
שנה ג' – שנת התמחות מעשית ומהווה גם את כרטיס הביקור של התלמיד בתעשייה. בשנה זו, בנוסף למערכת הלימודים מעלים התלמידים בין שבע לשמונה הפקות ממיטב הרפרטואר הקלאסי, המודרני והפקות מקור, עם במאים ויוצרים מהשורה הראשונה של אנשי התיאטרון בארץ. להפקות אלה מגיעים אנשי מקצוע מכל תחומי העשייה, לרבות מלהקים, במאים, מנהלי תיאטרונים, עיתונאים ומבקרים. בנוסף, במהלך שנה זו מתקיימות סדנאות אמן עם אנשי מקצוע מובילים מהתחום, דרכן נחשפים התלמידים לעשייה העכשווית ולאנשי המקצוע אשר מצויים בצמתים המקצועיים החשובים בתחום.

תחרויות מונולוגים ומלגות לסטודנטים

הסטודיו מציע תכנית תמיכה לסטודנטים הכוללת מלגות לסטודנטים המדריכים בקהילה במסגרת לימודיהם, מלגות לסטודנטים השוכרים דירות בשכונה, מלגות הצטיינות ומלגות שכר לימוד ומחייה. בנוסף, במהלך השנה השנייה והשלישית משתתפים התלמידים בתחרויות מלגות בנושאים שונים, אשר נערכים מול פאנל שופטים המורכב מאנשי מקצוע המובילים בארץ ובהם זוכים התלמידים במלגות.

פעילות קהילתית

הסטודיו הציב לעצמו מטרה לטפח דור חדש של שחקנים המעורים בחברה. בהתאם לחזון זה, תלמידי שנה ב' ו- ג' עובדים עם  19 קבוצות שונות בקהילה ביניהם: ילדי עובדים זרים, נוער בסיכון, קשישים, ילדי עולים במצוקה, ילדים בעלי הפרעות תקשורת וקבוצות ילדים ונוער משכונת התקווה, תמורת מלגת לימודים.

הרשמה ללימודים

הסטודיו שואף לתת במה לפוטנציאל הגלום בכל מועמד ותהליך המיון אינו מבחין בין בעלי ניסיון קודם לבין מועמדים מוכשרים חסרי ניסיון מעל גיל 18.

שנה א

משחק

  • עבודה על טקסט דרך מונולוגים.
  • נהלי מונולוגים.
  • סצנות מתוך מחזאות ריאליסטית ומודרנית.
  • סצנות מתוך טרגדיות יווניות. 
  • עבודת השחקן על עצמו. 
  • אימפרוביזציה. 
  • ניתוח טקסט.
  • יצירות אישיות.
  • פרויקט במאים צעירים.

תנועה ומחול

  • מטרת השיעור להקנות יכולות תנועה ושליטה של השחקן בגופו ולהביאו לתוצאות וירטואוזיות.
  • בלט.
  • תנועה לתיאטרון.

קרבות במה

  • השחקן נחשף לטכניקות האקרובטיקה ואומנויות הקרב השונות.

פיתוח קול

  • פיתוח קול והגשת שיר. 
  • שירת מקהלה.

שפה ודיבור

  • מטרת השיעור היא להקנות לשחקן טכניקת דיבור ושימוש נכון בקול. כל זאת תוך שימת דגש על שימוש בעברית תיקנית.
  • דיקציה ופרויקציה.

תולדות התיאטרון

  • יסודות הטרגדיה והקומדיה, תיאטרון יון ורומא, ימי הביניים והרנסנס הצרפתי והאיטלקי.
  • השיעור הינו שיעור עיוני תוך מתן דגש על טקסטים מתוך מחזות בני התקופה, ותוך צפייה מודרכת בקטעי וידאו ודיון מעמיק בכיתה.

שיעורי הפקה וצוות טכני

  • שחקני שנה א' מלווים את הפקות שנה ג' בצד הטכני: עוזרי במאי, מנהלי הצגה, מפעילי סאונד, תאורה ועוד…

שנה ב

משחק

  • משחק – המתוד.
  • צ'כוב.
  • אימפרוביזציה.
  • שייקספיר.
  • משחק מול מצלמה.

תנועה

  • ריקודים סלוניים.
  • מחול מודרני.

פיתוח קול

  • פיתוח קול והגשת שיר.
  • מקהלה: גוספל, שירה ערבית.

תולדות התיאטרון

  • תולדות התיאטרון ברנסנס האנגלי, תיאטרון מודרני ריאליסטי, אבסורד, אוונגרד, אפי ופוסטמודרני.
  • דגש ניתן על טקסטים עיוניים מתוך מחזות בני התקופה ותוך צפייה מודרכת בקטעי וידאו ודיון מעמיק בכיתה. 

שפה

  • שורשי השפה העברית

שנה ג

משחק

  • סדרות רשת ויצירת תוכן מקורי + אירוע פיצ'ינג מול אנשי מקצוע.
  • תיאטרון אבסורד.

פיתוח קול

  • פיתוח קול והגשת שיר.
  • שירת מקהלה  – שירים ישראליים.

תולדות הקולנוע והתיאטרון

  • תולדות הקולנוע מראשיתו ועד ימינו.

סדנאות אומן

  • ציפי פינס – מנהלת תיאטרון בית ליסין.
  • אורית אזולאי – מלהקת.
  • עירד רובינשטיין – במאי הבית של תיאטרון הקאמרי.
  • משה קפטן – מנהל אומנותי תיאטרון "הבימה".
  • גדי רול – במאי ומורה למשחק.
  • כפיר אזולאי – במאי ומורה למשחק.
  • יאיר שרמן – במאי הבית של תיאטרון בית לסין.
דילוג לתוכן