שני חדרים – מאת לי בלסינג תיאטרון בוגרים

הסטודיו למשחק מיסודו של יורם לוינשטיין גאה להציג:

תקציר:

מאת: לי בלסינג

תרגום: עידו ריקלין
גרסת הצגה ובימוי: רועי הורוביץ
מוזיקה: דניאל סלומון
במה: במבי פרידמן וניב מנור
תאורה: רוני כהן
תלבושות: עמית זמיר
שחקנים: רונה לי פז-מיכאל (תמר מיכאל), יובל ברגר, דרור גור-אריה, טליה דור.

hadarim2

תיאטרון הבוגרים של יורם לוינשטיין שבו משחקים בוגרי בית הספר לדורותיהם יעלה את המחזה האמריקני המדובר "שני חדרים". מדובר בבכורה ישראלית למחזה שנכתב ב 1988  מאת לי בלסינג, מחזאי אמריקאי, יליד 1949, שמחזותיו מועלים בקביעות בברודווי ובווסט-אנד הלונדוני. כיום מכהן לי כראש מגמת המחזאות באוניברסיטת רוטג'רס.בלסינג זכה בפרסים והיה מועמד לפרס פוליצר היוקרתי.

תקציר המחזה:
מייקל (יובל ברגר), מרצה אמריקני, נחטף בביירות על ידי קבוצת טרוריסטים איסלאמיים ממניעים לא ברורים. אשתו, לייני (רונה ליפז-מיכאל, המוכרת יותר כ 'תמר מיכאל', מ 'הבורגנים') מחליטה להסתגר בחדרה בבית לאות הזדהות עם בעלה ובונה לה חיים של "שבויה", בכל הזמן הזה היא נמצאת בקשר עם אלן (טליה דור) נציגת מחלקת המדינה האמריקאית, המבטיחה לה כי הרשויות פועלות לשחרורו של בעלה. העיתונאי החוקר ווקר האריס (דרור גור אריה), המסקר את הפרשה, מאיץ בלייני לצאת עם סיפורה לתקשורת, לחשוף את האופן שבו השלטונות אינם עושים די בכדי להביא לסיום הפרשה ולגייס את דעת הקהל לקידום העניין. לאחר לבטים קשים, וככל שנוקפים הימים, לייני משתכנעת ומתראיינת. אלא שסיום הפרשה איננו זה שהיא (והצופים) ייחלו לו…

דומה שעם כל הצער שבדבר, קשה למצוא מחזה אקטואלי יותר בימים טרופים אלה, שבהם אזרחים וחיילים מוחזקים בלבנון ובעזה כשגורלם לוט בערפל.

כתבות בנושא:
השבוי לשעבר עזר לשחקנים
רבות הדרכים – ראיון עם המוזיקאי דניאל סלומון לגבי ההצגה

דילוג לתוכן