גל זייד

גל זייד

משחק (שייקספיר)

שיעור – שנה ב'
שחקן, במאי ותסריטאי ישראלי.
זייד סיים את לימודי המשחק שלו ב"בית צבי" בשנת 1988. בשנת 1994 השתתף לראשונה בסרטו של אלי כהן "איש שאהב עברית", בו שחק לצד ענת וקסמן. ב-1996 שחק ב"מלכה לב אדום" של אתגר קרת לצד שי אביבי, ועל משחקו זכה בפרס מטעם המכון לקולנוע, וב"סמי מולכו בלש פרטי", עליו זכה בפרס השחקן המצטיין מטעם בית הספר סם שפיגל. בשנת 1997 שחק תפקיד ראשי בסרט "גרגר על הריס" לצד אלון אבוטבול. ב-2000 כתב את התסריט לצד לימור נחמיאס לסרטו של עודד דוידוף "מרס תורכי", בו השתתפו זייד עצמו, דלית קהן ואלון אבוטבול.
בשנת 2001 השתתף בסרט "ג'ירפות" לצד טינקרבל וב-2003 ב"היה או לא היה" לצד יבגניה דודינה. באותה שנה השתתף ב"הביוגרפיה של בן" לצד שרון אלכסנדר, ובסדרת הטלוויזיה "הילדים מגבעת נפוליאון" של גור בנטביץ'. בשנת 2004 שיחק בסדרה "אהבה זה כואב" לצד דנה מודן. בשנת 2005 שחק ב"אדמה משוגעת" וב"תנועה מגונה", אותו גם כתב. כמו כן שחק כאורח בסדרות "פלורנטין" ו"עניין של זמן". לאורך השנים עסק גם בכתיבה טלוויזיונית, ב-2004 כתב, יחד עם סיגל אבין, דרור נובלמן ולימור נחמיאס את הטלנובלה "מיכאלה", ב-2005 יצר וכתב לצד נובלמן ואבין את "טלנובלה בע"מ" וב-2006 את הטלנובלה "האלופה" לצד נובלמן ונחמיאס, בה השתתף בתפקיד משני.
בתיאטרון שחק זייד ב"אהבה שגעון", "חברה" ו"שנולדו אשמים" בתיאטרון החאן, "האדם עצמו" (עליו זכה לציון לשבח בשנת 1992 בתיאטרונטו), "בוז לירח" ו"גפרורים" בתיאטרון בית ליסין, "גורודיש" ו"אישה, בעל, בית" בתיאטרון הקאמרי, "המתחזה", "נוכלים ואוהבים" ו"מעקב באפלה" בתיאטרון באר שבע ו"אותלו", "פירוק" ו"הקאמבק של בוריס שפילמן" בתיאטרון חיפה. כמו כן השתתף בהפקות העצמאיות "לופ", "המובן מאליו" ו"המופע המוזר של נועה ויוסף אל דור", שעל משחקו בה זכה בפרס בפסטיבל אדינבורו בשנת 1994. ביים בתיאטרון את "החטא ועונשו" בתיאטרון באר שבע, את "סיפור אהבה" בתיאטרון החאן", "הצב צבי" בפסטיבל חיפה, ואת "חלום ליל קיץ" ו"תעתועים" בסטודיו של יורם לוינשטיין.
בנוסף, מלמד בסטודיו למשחק של יורם לוינשטיין משנת 1990. זייד משמש כסלקטור בקרן הקולנוע הישראלי, ובעל פינת שירה בתוכנית התרבות "המוסף" בערוץ 8. שמש כמנהל אמנותי של הפסטיבל הבינלאומי להצגות ילדים ונוער בחיפה ודרמטורג בפרויקט מחזאות בתיאטרון חיפה.

דילוג לתוכן