מתוך תסתכלו עלי
מאת אלדד כהן
דמות: ילד

תסתכלו עלי-
איך אני נראה לכם? מה אתם חושבים עלי? אני בחור נחמד? בחור חכם? בחור מעניין? תסתכלו עלי. מה אני מקרין? מה אני משדר? מאיזה בית אני בא?
כלמי שחושב שאני יפה שיקום, מי שחושב שיש לי רק עיניים יפות גם יכול לקום. יש פה מישהו שחושב שאני טיפש? או שמי שעומד על במה לא יכול להיות טיפש? אני אגלה לכם סוד- אחותי חושבת שאני חכם. הבוקר היא התקשרה אלי ואמרה לי אתה חכם אתה אמיץ והלוואי שהייתי יכולה לעשות את זה. עד אתמול חשבתי שהמקסימום שאני יכול לעשות זה לשחוט תרנגולות.
גדלתי במושב לא רחוק מתל אביב. אחי הבכור רוני הוא החכם של המשפחה. אחריו מני- הוא המוזיקלי. יש את אחותי, עליה כבר סיפרתי- היא הילדה היפה. ואני, שוחט תרנגולות למשפחה בת 4 ילדים, ואמא אחת. אני זוכר שתמיד היא קראה לי הילד המכוער וכשפעם רציתי לקנות מכנסיים היא אמרה לי: העולם מתחלק לאנשים יפים ואנשים מכוערים עכשיו אתה יכול לבחור איזה צד שאתה רוצה אבל המכנסיים האלה לא מתאימים לך. במושב גלגלתי סיפור קצת שונה. חשבתי שאם כולם יאמינו גם אני אשתכנע אבל זה לא עבד.
ערב אחד התיישבנו לאכול, לא זוכר כמה אורחים אמא הזמינה. כולם שתקו ואמא שלי המשיכה לדבר- רוני חתם קבע עוד שלוש שנים ככה זה כשאתה טייס מצטיין. מיכלי באמסטרדם- נבחרה מתוך עשרים אלף בנות לשחק בסדרת טלוויזיה בריטית. מני? הוא מוציא תקליט חדש.
אמא תסתכלי לי ישר בעיניים ותגידי מי אני! אמא? אין לך מה להגיד עלי?? את מתביישת שהבן שלך שוחט תרנגולות?
אז החלטתי לעשות משהו קצת שונה. קמתי מהכסא, נעמדתי על השולחן הפשלתי את המכנסיים. האחים שלי שתקו אמא שתקה האורחים ליקקו דבש. מעולם לא השתנתי כל כך הרבה זמן ובכזאת הנאה. "בדרן" אמא שלי אמרה. היא ניסתה להפוך אותי לבדרן אבל לא נתתי לה. אמא תסתכלי לי בעיניים ותגידי מי אני!
שבוע אחר כך אמא קיבלה את ההתפרצות הראשונה שלה. היא טיפסה על מגדל המים במושב וחשבה שהיא כוכב הצפון שמראה לכולם את הדרך. הם לקחו אותה משם בכח. שבע שנים אמא שלי מאושפזת. לפעמים במחלקה הסגורה ולפעמים לא. כשהיא מגיע לביקור היא תמיד מקפידה להקשיב לשירים ושערים ברדיו. היא ממלאת טוטו כל שבוע.
ביום שישי האחרון היא הגיעה הביתה לסופשבוע. ישבתי במטבח והכנתי לי כוס תה ולה ערבבתי ג'ין עם טוניק כמו שביקשה. התיישבתי מולה הסתכלתי לה בעיניים ושאלתי "אמא, מי אני"? שלוש גלולות המסתי בכוס שלה. שתי גלולות הרדמה ואחת לשינה מתוקה. לפני שנרדמה היא הספיקה לשמוע את התוצאות של המשחקים ולסמן בטופס של הטוטו אבל היא לא זכתה.
יש לי רק שאלה אחת אליכם. תסתכלו עלי- איך אני נראה לכם? מה אתם חושבים עלי? אני נראה לכם רוצח?

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
* מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו

דילוג לתוכן