מחזה: נ.ב החתול שלך מת
מחזאי: ג'יים קירקווד
דמות: אישה

(נכנסת בסערה עם נבוט)
אוקיי תפסתי אותך חתיכת בנזונה! צא משם עם הידיים למעלה! (נדלק האור, מגלה את בן זוגה קיט).
אהה זה אתה! אלוהים, לרגע חשבתי ששודדים אותי שוב! אלוהים אני משתגעת, זה לא יכול לקרות שלוש פעמים!
הי, חשבתי שהחלטנו לבלות את החג לחוד. כמה שאני שמחה לראות אותך. כמה שאני שמחה! (מוציאה מעטפה) דואר, זה ממך? (מתחילה לקרוא) "ג'ים היקרה" – הא, לא פתיחה גרנדיוזית אבל יש בה משהו ביתי וחם. כמה שאני שמחה לראות אותך……פיטרו אותי מההצגה. וזה לא הכל, גם אופרת הסבון הלכה קפוט. רשת הטלוויזיה יכולה לבטל את החוזה – לא השחקן. אנחנו קוראים להסכם הזה "לך תזדיין". איזה מקצוע מהתחת. היית צריך לראות אותי עושה אודישן לפירסומת טלוויזיה. קלוט את הקטע: תשעה גברים ושלוש נשים דבוקים אחד לשני מאחורי שולחן ועידות באורך של איצטדיון כדורגל, בוחנים אותי כאילו שהם מפיקים את "מלאכים באמריקה מעל שמי ברלין המאוחדת" ולא איזה פרסומת מפגרת לאיזה משקה קל מופלץ.ספרינט/ספלאש/שפריץ/קפיץ…משהו חד פעמי כזה. והבימאית: גברת זולה, זאת הסצנה שלנו: את קופצת לבריכה, שוחה את כל אורכה, קופצת החוצה, מנערת מעליך את המים, לוגמת לגימה ואומרת "ואו, זה המשקה הכי מרענן ששתיתי אי פעם!" את חושבת שאת מסוגלת לעשות את זה?"
תראי, אני לא בטוחה, אני בסה"כ במקצוע הזה 12 שנה, אולי עדיף שאני אתחיל עם משהו יותר פשוט כמו דא-דא קא-קא?
"אוקיי, קפצי ראש!" ומה שאפילו יותר מצחיק נזה זה שאני מוצאת את עצמי חולצת נעליים וקופצת ראש! (קופצת בפנטומימה ושוחה משמאל לימין) ואני שוחה לאורך כל השולחן שלהם, יוצאת, קופצת, מנערת ממני את המים ואני בדיוק מושיטה את היד לעבר הכוס הדמיונית ההיא כשהבימאית אומרת "חכי רגע, את לא נראית כאילו את נהנית מהשחייה". "לא, לא נהנתי את מבינה, הייתה חתיכת חרא במים שהפריעה לי. את!"
אבל אתה מבין, שחקנים לא עושים דברים כאלה. אתה כל כך רוצה את התפקיד. אתה כל כך רוצה את הזוהר הזה! כל החיים שלי הם השפלה אחת גדולה. כל כך נמאס לי להיות מקסימה ונחמדה לכולם: "שלום מה שלומך? להחליף את זה שמשחק את רועה הצאן הגרמני האילם? בטח, למעלה לא…"
לפחות זה פותר לנו את הבעיות לא? גמרנו עם אופרת הסבון, גמרנו עם ללמוד בע"פ כל לילה, עכשיו אנחנו יכולים סופסוף לשחק באבא ואמא. (קוראת את המכתב) בבקשה אל תגע בי. אני לא רוצה לבכות. אם תגע בי אני אבכה, אז בבקשה….
יוו אני מקווה שיהיה לך חור בקונדום ושיהיה לך איידס!
אה וקיט – כמו שאומרים אצלנו בתיאטרון : break a leg!

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
* מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו

דילוג לתוכן