מחזה: מה אכפת לציפור
מחזאי: חנוך לוין
דמות: להב

(סאונד- ברקים ורעמים חזקים)

(מפוחד) אלוהים? אבי שבשמיים… (מגמגם) שגיתי לאורך כל הדרך. באמת… אני…אני… לא שמרתי בדיוק על הכשרות, על המצוות… רימיתי קצת… בעצם הרבה… באמת, גם גנבתי, כבודו. אני ירקתי בפני אימי ובעטתי בפני נער ערבי… רצחתי. (נכנס לאטרף) עיקמתי, פיתלתי, מעכתי, דרסתי, עשקתי, הבאתי עוול לעולם, הייתי מנוול וחלאת אדם!.
לא חלאה?!. לא, לא, אני אדם רע. אני? (מחויך) אתה טוב! (מחויך) לא אתה… (מחויך) לא אתה… אולי מפני שנבראתי בצלמך. כן, משהו טוב בכל זאת נשאר בי. סלחת ? ככה? בלי עונש? בלי כלום?
(דמות נכנסת ומציגה שלט זכית להיכנס לכותל המזרחי של גן עדן)
מעדיף כותל מערב. כן, מעדיף מערבי אם לא אכפת לך. אתה יושב לך בנחת על כסא גדול במרכז. מקום טוב – צומת, ארבעה כיווני אוויר. מה? אה? (להב מסתובב לאחור ונכנסת דמות בפעם השנייה ומציגה שלט זכית להיכנס לכותל המזרחי של גן עדן.( להב מתקרב אל הדמות ומאיים עליה) לך אתה לגן עדן מזרח!.(פונה חזרה לאלוהים בתנועה של: "מה לעשות")- מערכתי… דרסתי… עיקמתי…
מה אתה קורא שם? שפינוזה…הייתה לי גננת קראו לה רוזה (נזכר מה עשה לה בגן) מעכתי… דרסתי… עיקמתי… (צוחק מעצמו ושם את ידו הימינית על הלחי).
אלוהים, אה, איך קראה לך אמל'ה? אלוהימלה? (עולה על משהו) ובשכונה אדונייצ'ייק- עבדייציק? (צוחק מעצמו ומשתתק).
(מתקרב לקצה הבמה בעצבים) אז אודייצ'ייק מתי יגיע המשיח?(עצבים מתגברים) מתי תחיית המתים?
האא? אתה גם כן עם העולם החרא הזה שבראת, ראינו אותך, עבודה ערבית. שתי ידיים שמאליות, יפה נפש, אתה וכל כדור הארץ המזוין שלך, ספרים וחוקים, והדולר יורד, וכדור הארץ לא כדור, יצא לך אליפסה, לינקר, וגם מסתובב על העוקם. לך תלמד שרטוט במקום לקרוא שפיכויוזה!!!
"יהי אור! (נדלק פנס נוסף במקביל לצחוקו של להב) יהי אור!(נדלק פנס נוסף במקביל לצחוקו המתגבר של להב)יהי חושך יא מניאק!!! בלק/חושך).

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
* מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו

דילוג לתוכן