מחזה: ליזיסטרטה
מחזאי: אריסטופנס
דמות: זיונידס

אוי ואבוי, איזו עוית, איזו זיקפה ! עדיף היה להתענות במוצב ! מי את? אלים, קראי לי את מירינה שתבוא!… בעלה זיונידס מפותונידי. הו חי אלים! לכי, קראי לה! לא אציע כלום אם את רוצה, חי זאוס ,יש לי בשבילך את זה. תקבלי אותו או לכי לקרוא לה…. מהר! כי לא נותר בי שמץ של שמחת חיים מאז שהיא הלכה : הבית מיותם, מכאיב לחצות את מפתנו ,הכל נראה שומם אינני נהנה מן המזונות שבצלחת. כל הזמן יש לי זקפה.
מירינלה, מותק שלי ,מה את עושה? רדי אליי! למה לא תרדי. אני כמעט משפיך! לא ,מירינה, לפחות שמעי את התינוק ! תקרא לאימאלה ! היי מה איתך ?אין לך חמלה על התינוק שלא נרחץ ולא ינק שישה ימים? לעזאזל רדי למען התינוק!
היא נעשתה כאילו צעירה יותר מפעם ונראת הרבה יותר יפה. רגזנותה כלפי היחס הצונן, דווקא מחממים ומגרים אותי ! פתיה ,מה את עושה ,מדוע הצטרפת ליתר הנשים? את מענה אותי ואת עצמך! בבית יש לנו רכוש, ואת רוצה שהוא ירד לטמיון? מה לא אכפת לך שהתרנגולים סוחבים לך את הצמר? ומה עם פולחני האהבה? מזמן לא שכבת איתי. את לא רוצה?
… בסדר אם יוחלט אז נעשה שלום. אז תני לפחות סוף סוף לשכב איתך! אם את רוצה מירינלה אז למה לא? בואי נשכב במערה של פן, על הקרקע. לבה יוצא אלי "בזה אין שום ספק. לא ,לא צריך מזרון תני לי נשיקה! נו הזין המסכן רעב כמו הרקלס , הכל מוכן נו בואי כבר, אוצר. אני אצביע למען השלום ואמות אם אשקר! לא נחוץ כלום אני רוצה רק לזיין! בת זונה אחרי שחיממה אותי היא נעלמה!
כן כן ,היא בת זונה ! שהרוח יצנוף אותה כמו כדור בשמים, שתסתובב ותתגלגל, ואז שירפה ממנה, שתצנח ישר ארצה, ושבבת אחת תשופד לי על הזין!

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
* מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו

דילוג לתוכן