חתולה על גג פח לוהט
מאת טנסי וויליאמס
דמות: בריק

אבא, אתה מזעזע אותי, אבא, אתה, אתה… מ ז ע ז ע אותי! לדבר בצורה…לא אכפתית כזאת, על – על דבר כזה…אתה לא יודע מה אנשים חושבים על דברים כאלה? כמה, כמה שהם נגעלים מדברים כאלה!? מה, הרי בקולג', כשנתגלה שאחד מחברי ה'אגודה' שלנו, שלי ושל סקיפר עשה, ניסה לעשות מעשה לא טבעי עם… אנחנו לא רק העפנו אותו מהאגודה כמו ביצה מסריחה, אלא אמרנו לו להסתלק מהקמפוס שלנו בכלל, והוא הסתלק ועוד איך! הסתלק רחוק מאוד, עד ל…צפון אמריקה.
למה לא יתכן שידידות, ידידות עמוקה עמוקה אמיתית בין שני גברים, תכובד במשהו טהור והגון מבלי שיחשבו עליה כמו על איזה… סיסים…זה לא מעניין אותי מה כולם אומרים, לעזאזל כל השקרנים המטונפים והשקרניות המטונפות! בין סקיפר לביני היה משהו טהור, אמיתי, היתה בינינו ידידות טהורה, כמעט כל חיינו, עד שמגי נטפלה לרעיון הזה שהעלית רק עכשיו. נורמלי! לא!…זה היה נדיר מכדי להיות נורמלי. כל דבר אמיתי בין שני בני אדם הוא נדיר מכדי להיות נורמלי. הו, קרה כמה פעמים שהוא הניח את ידו על הכתף שלי, או שאני הנחתי את ידי על הכתף שלו, או יתכן שאפילו כשעשינו סיור בארץ, במסגרת הכדורגל, וישנו באותו החדר, הושטנו ידיים זה לזה מן המיטות שלנו כדי לומר לילה טוב, כן, פעם או פעמיים אנחנו…זה היה לא נורמלי! זה היה דבר טהור ואמיתי וזה לא היה נורמלי! מגי מכריזה שסקיפר ואני התחלנו להתעסק באימוני כדורגל אחרי שעזבנו את הקולג' מפני שפחדנו להתבגר…מפני שרצינו להמשיך ולבעוט את הבעיטות הארוכות והגבוהות האלה, שרק הזמן היה מסוגל לעצור בעדן, עד למשחק המרקיע שחקים ההוא, שעשה אותנו למפורסמים! וכך באמת עשינו, והמשכנו בזה עונה שלמה!
היינו בפסגה, ונשארנו שם! כן, אבל בקיץ ההוא, מגי, דפקה על השולחן בכוח ואמרה – עכשיו או לעולם לא, אז התחתנתי עם מגי… ואיזה סקס היה לנו…גדול! כביר! הכי כביר שיכול להיות! ואז היא יצאה לסיבוב עם קבוצת בנות דיסקי, הו, היא עשתה הצגה שלמה מהעסק הזה של להיות הכוכבת בגרוש. היא לבשה מעיל עור הדוק כזה צנוע באדום, עם מחשוף משגע! שכרה אולמות בבתי מלון להופעת המחול המשגעת שלה, והתעקשה לא לבטל את ההצגה כשהתברר שהעניין הוא כישלון מוחלט… מגי החתולה! הה הה! אבל סקיפר, הייתה לו איזו מחלה עם חום גבוה, שכל פעם חזרה, והרופאים לא יכלו להסביר את זה, ואני תפסתי את הפציעה הזאת, ונהפכתי לחתיכת צל על לוח ההקרנות בבית החולים, עם איזה דלקת כרונית של האמתחת או משהו כזה…שכבתי במיטה בבית החולים, ראיתי את המשחקים בטלוויזיה, הבטן לראות איך שהיא נתלתה לו על הזרוע! אתה יודע, אני חושב שמגי תמיד הרגישה את עצמה ככה, קצת בחוץ, מפני שהיא ואני מעולם לא הצלחנו להתקרב זה אל זו יותר מקרבה של שני אנשים באותה מיטה. שזה בסך הכל לא יותר מקרבה של שני חתולים שנדפקים על…גדר…אז זהו! היא ניצלה את הזמן הזה כדי לעבוד על סקיפר המסכן והטיפש. הוא היה למטה מהממוצע בקולג', אתה יודע את זה לא? הוא הכניס לו לראש את הרעיון המלוכלך והמוטעה הזה שמה שאנחנו היינו, הוא ואני, שני סיסים כמו שההם שגרו בחדר הזה היו, אבל בצורה מתסכלת. הוא, סקיפר המסכן, הלך לשכב עם מגי, כדי להוכיח שזה לא היה נכון, וכשזה לא הצליח לו, הוא החליט שזה כן היה נכון! סקיפר נשבר לשניים כמו חתיכת קיסם רקוב! אף אדם לא התפרק כל כך מהר, או מת כל כך.

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
* מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו.

דילוג לתוכן