מחזה: חפץ
מחזאי: חנוך לוין
דמות: חפץ

מזל טוב, פוגרה מתחתנת. מי חשב, שנכנסתי לבית לפני 17 שנה פוגרה עוד היתה ילדה קטנה. מי אם לא אני שיחק איתה ועזר לה בלימודים וליווה את ההתפתחות שלה עד היום? ועכשיו אתם באים אלי וזורקים לי כלאחר יד "פוגרה מתחתנת, אתה תוזמן כמו כולם"? !
אני דורש הסבר.
אני קרוב שלכם. לי אתה אומר פחות מבן – דוד?! הרי אתם יודעים שזה לא ככה, שאתם לא צודקים בעניין הזה. אני רוצה לדעת למה אתם לא משתפים אותי בשמחה הזאת לפי מה שמגיע לי בתור בן בית. הרי רק לשם הנימוס הייתם צריכים לבוא ולהודיע לי: "שמע נא חפץ, פוגרה הודיעה לנו שהיא רוצה להתחתן עם זה ועם זה, מה דעתך?"
מה יש? בעניין הנעלים החדשות של כלמנסע ידעתם יפה מאוד לשאול את דעתי! נתתם לי אותן בתור חומר למחשבה לכל הלילה. לא שאלתם את עצמכם אולי יש לי ספר לקרוא, אולי כמה מחשבות פרטיות – לא. זוג נעליים. אבל כשהבת מתחתנת – הכל קנוניות הכל סודות הכל מאחורי הגב. חפץ מחוץ לתמונה. (?) למה מה קרה? למישהו כואב הלב שגם חפץ יהנה קצת? יצא קצת מעצמו?
זאת לא התנהגות! לא פוטרים אותי ככה, אני רוצה לדעת מה זאת אומרת פוגרה מתחתנת ולי לא מודיעים?! אני רוצה לדעת מה זאת אומרת פוגרה מתחתנת ולי לא מודיעים?! אני רוצה לדעת מה זאת אומרת פוגרה מתחתנת ולי לא מודיעים?! אני רוצה לדעת מה זאת אומרת פוגרה מתחתנת ולי לא מודיעים?!
אני רוצה…לא די…לא די…אני רוצה לדעת מה זאת אומרת פוגרה מתחתנת ולי לא מודיעים! מה? מה פתאום איתי? מי אמר איתי? אדון טיגלך אתה לא תפגע בי, אתה שומע?
לא, אל תציעי לי כוס מים. מסתובבת לי כל היום מול העיניים עם התלתל הזה שקופץ לך על העורף וקורא לי "בוא הנה בוא הנה!" לא אבוא! יום אחד אני אתפוס אותך ואגזוז לך את התלתל הזה צ'יק צ'יק צ'יק צ'יק צ'יק צ'יק צ'יק….
צ'יק צ'יק תלתל שובב. מזל טוב…

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו

דילוג לתוכן