מתוך: הדיקטטור הגדול
מאת: צ'רלי צ'אפלין

אינני רוצה לשלוט. אינני רוצה לשלוט או לכבוש אף אחד. הייתי רוצה לעזור לכולם, אם זה אפשרי- יהודי, נוצרי, שחור, לבן. כולנו רוצים לעזור אחד לשני, זהו טבעם של בני האדם.
בעולם הזה יש מקום לכולם, והאדמה‭ ‬הטובה‭ ‬עשירה‭ ‬ויכולה‭ ‬לספק‭ ‬את‭ ‬צרכיהם‭ ‬של‭ ‬כולם. החיים יכולים להיות חופשיים ויפים, אך איבדנו את דרכינו. תאוות הבצע הרעילה את נפשותיהם של בני האדם, הצעידה אותנו בצעדי ברווז לאומללות ולשפיכות דמים. פיתחנו מהירות, אך כלאנו את עצמנו. ידיעתינו הותירה אותנו צינים, תבונתינו קשה ולא נדיבה. אנו, דרושות לנו נדיבות ועדינות. בלי תכונות אלו, החיים יהיו אלימים והכל יאבד.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
הלוואי שכעת קולי יגיע למליונים ברחבי עולם, מליוני גברים, נשים, ילדים וזקנים נואשים. קורבנותיה של השיטה הגורמת לאנשים לענות ולכלוא חפים מפשע. ולשומעיי אני אומרת- אל ייאוש,זו מרירותם של בני האדם החוששים מדרכה של הקידמה האנושית. שנאת בני האדם תחלוף, רודנים ימותו והכוח שנלקח מן העם, ישוב אל העם.
אחיי, אל ניתן את עצמכם לבריונים, אנשים הבזים לנו ומשעבדים אותנו, הממשטרים את חיינו, האומרים לנו מה לעשות ומה להרגיש, המאמנים‭ ‬ומרעיבים‭ ‬אותנו. אל ניתן את עצמנו לאנשי המכונה עם מוחות מכונה ולבבות מכונה. אנחנו לא מכונות, אנחנו אנשים.‬‬‬‬אהבת האנושות בליבנו.‬‬‬‬‬‬‬‬
אחיי, אל נילחם למען העבדות, נילחם למען החירות.
בפרק 17 בבשורה על פי לוקאס נכתב :" ממלכת האל מצויה באדם", לא באדם אחד, אלא באנושות כולה. בנו, בנו העם יש את הכוח לייצר אושר, את הכוח להפוך את החיים הללו לחופשיים ולסלק מחסומים לאומיים.
לכן בשם הדמוקרטיה, הבה נשתמש בכוח הזה, הבה נלחם למען עולם חדש. הבה נלחם להגשים את ההבטחה ולשחרר את העולם משנאה.
אחיי בשם הדמוקרטיה, הבה נתאחד!

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
* מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו

דילוג לתוכן