מתוך: אנה כריסטי
מאת יוג'ין אוניל
דמות: מאט בארק

עכשיו את בקטע של לרצוח אותי, יסלח לך אלוהים? נדמה לך שאני מפחד מהצינור פח העתיק הזה? תלחצי על ההדק. תלחצי על ההדק אמרתי ,ותגמרי עם זה. בואי תגמרי אותי בירייה אחת ואני אודה לך. כי אני חיי כלב מסריח עברו עליי ביומיים האלה מאז שגיליתי מי את, עד כדי כך שאני מתפלל שלא הייתי בא לעולם בכלל.
בדרך לפה הלכתי מכות עם כל פרעוש שהיה מוכן להוריד את המעיל שלו בשבילי. וכל פעם שהכנסתי למישהו אגרוף בפרצוף, זה לא תפנים שלו שראיתי בכלל. זה תפנים שלך. והיה לי חשק להוריד לך כזאת מכה שתעיף אותך מהעולם הזה, שאני לא יצטרך לראות אותך או לחשוב עלייך יותר.
למה באתי לפה? זה כי אני טיפש מטומטם וחלש ,כי אני עוד מלא מחשבות עלייך, ומלא אהבה אלייך, וחולם חלומות על החיים היפים שיבואו לנו שניתחתן (קולו נישא בקינה הדומה לייללה). כן כן , יעזור לי אלוהים! אני הרוס לגמרי והלב שלי שבור לחתיכות!! אני שואל את אלוהים בכבודו ובעצמו בשביל מה הוא נתן לי אהבה בלב לאישה שהיא לא שונה מכל האחרות שפגשתי בכל בית זונות בנמל. שתיתי אוקיינוס של ויסקי שאולי יעשה לי לשכוח. לשכוח? יקח אותי השד אם אני ישכח מילה. הפנים שלך כל הזמן עם צחוק מלגלג מול העיניים שלי. ער או ישן, עד שאני חושב שבית משוגעים זה המקום הכי מתאים בשבילי.
אני לא יסתלק מכאן עד שאני לא יגיד לך את מה שאני רוצה להגיד. (בא לתת לה בוקס ומתחרט).
ואת תסתכלי ותראי לאן הבאת אותי אל תכעסי עכשיו. אני משתולל כמו מטורף ממש, אני חושב, העצב שאת הבאתי עליי הטביע תמוח שלי בדיכאון.
תגידי לי שזה שקר, תגידי לי שלא היית זונה . זה מה שאני באתי לשמוע מהפה שלך. כל הגועל שסיפרת לי לפני יומיים. זה חייב להיות שקר. את רק עשית ממני צחוק, נכון שזה מה שאת עשית? תגידי לי שזה היה שקר אנה, ואני ירד על שתי ברכיים ואני אתפלל תפילות של הודייה לאלוהים הכל יכול.

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
* מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו.

דילוג לתוכן