מחזה: מסע ארוך אל תוך הלילה
מחזאי: יוג'ין אוניל
דמות: אדמונד

אתה חושב שאני הולך למות אז למה לזרוק כסף הא? זאת הסיבה שאתה שולח אותי למוסד ממשלתי לא? כי זה המקום הכי טוב בשבילי?! אתה מתכוון במחיר הזה! כלומר,בחינם , או כמעט בחינם.
אל תשקר, אבא! אתה יודע טוב מאוד לעזאזל, שסנאטוריום הילטאון הוא מוסד ממשלתי!
ג'יימי חשד בך שתיילל את פזמון בית המחסה באוזני הארדי והוא סחט ממנו את האמת.אתה לא יכול להכחיש שזאת האמת,בעניין המוסד, מה? (לגרום לו להודות)
הארדי והמומחה יודעים כמה אתה שווה. מעניין לדעת מה הם חשבו כששמעו אותך מייבב על בית המחסה לעניים ומגלה שהייתה רוצה שיטפלו בי במוסד צדקה! ואז הלכת למועדון לפגוש את מק-גווייר ונתת לו לדפוק אותך עם עוד נכס!
אל תשקר! פגשנו את מק-גווייר במסבאת המלון אחרי שעזב אותך. ג'יימי לגלג עליו איך הוא מסדר אותך והוא קרץ וצחק!
אל תשקר! בחיי, אבא, מאז שירדתי לים ועמדתי ברשות עצמי וגיליתי מה זאת עבודת פרך בשכר זעום, ומה זה להישאר ללא פרוטה, ולרעוב, וללון בגנים ציבוריים כי לא היה לי איפה ללון, ניסיתי להיות הוגן כלפיך, מפני שידעתי עם מה אתה נאלצת להתמודד כילד. (לגרום לו לרחם עלי/להזדהות איתי)
ניסיתי לחפש הצדקות. אלוהים, מוכרחים לחפש צידוקים במשפחה הזאת או שאפשר להשתגע! ניסיתי למצוא הצדקה לעצמי כשנזכרתי בכל המעשים המלוכלכים שלי!
אבל, אלוהים שבשמיים, התרגיל האחרון הזה שלך, עבר את הגבול! אני רוצה להקיא מזה! לא בגלל היחס המחורבן שלך אלי. לעזאזל עם זה! גם אני הראיתי לך יחס לא פחות מחורבן, על פי דרכי, ולא רק פעם.
אבל לחשוב שכשמדובר בבן שלך, שיש לו שחפת, אתה מתגלה בפני כל העיר ככילי זקן ומסריח! אתה לא תופס שהארדי יפטפט וכל העיר העלובה הזאת תדע? אלוהים! אבא! אין לך שום גאווה או בושה?
ושלא תחשוב שאני אתן לך לעבור עם זה לסדר היום! אני לא אלך לשום מוסד ממשלתי מחורבן רק כדי לחסוך לך כמה דולרים עלובים שתקנה בהם עוד אדמות חסרות ערך! קמצן מסריח!

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו

דילוג לתוכן