מחזה: אבודים ביונקרס
מחזאי: ניל סיימון
דמות: בלה

מחוץ לבמה) אני כבר ארגיש מוכנה. עוד שנייה. רגע. (מציצה לבמה עם הראש בזריזות וחוזרת לאחורי הקלעים(
)יוצאת) אני מוכנה.
אני לא צריכה שתעזרו לי, אני יודעת בדיוק איך אני רוצה שזה יהיה:
ג'יי וארטי שבו על הספה ליד דודה גרטה, אמא את תשבי- איפה שאת, ולואי.. אתה תשב כאן, בכיסא הזה.
אפ אפ אפ אתה לא יכול ללכת, אתה חייב להישאר. כל המשפחה צריכה להיות פה יחד, אה? אז תשב. זה יהיה הרבה יותר טוב אם גם אתה תשב כי כבר ציירתי לי תמונה בראש שכולם יושבים.
(מרוצה מסידור הישיבה) יופי.
טוב.. מי רוצה להתחיל? מישהו רוצה לשאול אותי משהו? ג'יי..?
תודה ג'יי.. כן. בזמן האחרון הלכתי הרבה לקולנוע. בשבוע שעבר הלכתי שלוש פעמים. תשאל עוד שאלות ג'יי אתה ממש טוב בזה.
שאלה טובה. הלכתי לבד. אני תמיד הולכת לבד. אבל מוזר ששאלת כי פגשתי שם חבר.. תשאל אותי מי החבר.
טוב ששאלת. קוראים לו ג'וני, ואני תמיד רואה אותו שם כי הוא הסדרן הראשי. הוא מאוד נחמד. אנחנו רק מדברים, בקולנוע, למרות שפעם אחת עשינו טיול בפארק- אבל רק כדי לדבר.
הוא לא רוצה להיות סדרן כל החיים שלו. הוא רוצה יום אחד לפתוח מסעדה משלו. הוא רוצה לפתוח אותה איתי, אני יכולה להכין את האוכל.. ולכתוב את התפריט.. ולנהל את החשבונות. והוא יהיה המנהל. אבל אני אעזור לו מדי פעם כי הוא לא כל כך יודע לקרוא.
הוא לא בן 15, הוא בן 40, והוא לא טיפש, הוא נורמאלי לגמרי.. אתה לא אמור לקום מהכיסא זה לא מה שציירתי.
הוא לא רוצה לגנוב ממני כסף לואי! למה שהוא ירצה ממני כסף? הוא רוצה יותר מזה. הוא רוצה להתחתן איתי ואני רוצה להתחתן איתו. אני רוצה לעשות לו ילדים. אני רוצה שיהיו לי תינוקות משלי.
את חושבת שאני לא יכולה ללדת תינוקות בריאים אמא? אז, אני כן יכולה. אני חזקה כמו שור. אני עבדתי בחנות, וטיפלתי בך לגמרי בעצמי מאז שהייתי בת 12, כזאת חזקה אני. כמו ברזל אמא. התינוקות שלי לא יהיו חולים כמוני או כמו גרטה, או חלשים כמו אדי ולואי.. התינוקות שלי יהיו יותר מאושרים ממה שאנחנו היינו, כי אני אלמד אותם להיות מאושרים.. לא לגדול ולברוח או לא לבוא לבקר אף פעם כשהם גדולים, או שלא יוכלו לנשום כי הם יותר מדי פוחדים.. ואף פעם- אף פעם אני לא אכריח אותם לבזבז את החיים שלהם בלעשות לי מסאז' בגב וברגליים רק בגלל שלך לא היה אף אחד שאהב אותך מספיק בשביל לרצות לגעת בך.
את יודעת מה זה לגעת בברזל אמא? זה קשה, וזה קר. ואני רוצה להיות רכה וחמה עם הילדים שלי.
תרשי לי שיהיו לי תינוקות, אמא. כי אני חייבת לאהוב מישהו. אני חייבת לאהוב מישהו שיאהב אותי בחזרה.. תרשי לי אמא ואני מבטיחה לך, את לא תצטרכי לדאוג מלהיות לבד כי יהיה לך אותנו.. אותי ואת בעלי ואת התינוקות שלי.. לואי, תגיד לה איזה נפלא זה יהיה (לא עונה). גרטה נכון שזה יעשה אותה מאושרת? (לא עונה). אמא בבקשה תגידי כן.. אני צריכה שתגידי כן. שמישהו בבקשה יחבק אותי.

* השימוש במונולוג זה הינו באחריות המשתמש ולשימוש פרטי בלבד.
* מומלץ קודם לביצוע המונולוג לקרוא את המחזה עצמו

דילוג לתוכן